Pluijms Eetbare Wereld

Ambachten gebundeld

Samenwerking

2017 - heden

Diensten
  • Strategie & advies
  • Design
  • Development
  • Marketing
Betrokken personen

Koken, de meeste van ons doen het iedere dag. Maar koken, ontdekken en proeven met zoveel passie als tv-kok René Pluijm, dat zijn er toch maar weinig. Ons team heeft figuurlijk, maar ook heel letterlijk van Pluijms Eetbare Wereld mogen proeven.

Een passende merkstrategie

René Pluijm is bekend van het televisieprogramma Pluijm’s Eetbare Wereld, waarin hij de wereld over reist op zoek naar voedselschatten. Deze ‘Pluijm’s Eetbare Wereld’ maakt René nu tastbaar in zijn culinaire werkplaats in IJmuiden. Hier komen alle ervaringen, smaken en recepten samen die hij heeft opgedaan tijdens zijn reizen en worden daarmee toegankelijk voor een groter publiek. Dit in combinatie met zijn motto ‘Terug naar de basis’, waarin het draait om eenvoud, gezond leven en minder overconsumeren, gaf ons inspirerende input om te komen tot een passende merkidentiteit mét bijbehorende uitingen.

Ambachten centraal

Om Pluijm’s Eetbare Wereld goed om de kaart te kunnen zetten hebben wij de volledige merkidentiteit ontwikkeld. Voor het design hiervan hebben we ons laten inspireren door de ambachtelijkheid van René; we hebben gebruik gemaakt van handlettering. Dit straalt zowel de eenvoud als het ambacht zelf uit. En deze handlettering is niet zomaar bedacht, maar gebaseerd op het handschrift van René zelf. Extra uniek dus!

Een ander onderdeel van de merkidentiteit bestaat uit een samenvoeging van veel kleine illustraties. Deze zijn door ons getekend, in samenwerking met de klant. De illustraties zijn een directe doorvertaling van de producten waarmee René werkt en weerspiegelen ook hier de authenticiteit van Pluijm’s Eetbare Wereld.

Naast het ontwikkelen van de merkidentiteit we ook een interactieve website voor Pluijm’s Eetbare Wereld gerealiseerd. Hier vind je video’s van René’s avonturen, zijn persoonlijke recepten en krijg je letterlijk ‘een kijkje in de keuken’.

Enthousiasme ten top

Er is geen lang gesprek nodig met René om zijn enthousiasme op te merken. Maar als team hebben wij dit naast zakelijk ook heel letterlijk mogen proeven; tijdens een kookworkshop in IJmuiden. Josien, kokkerel van De Indruk: “Zoals de prachtige quote van Epicurus luidt: ‘Met wie je zult eten is belangrijker dan wat je zult eten’. Tijdens de kookworkshop bij René Pluijm hebben we ervaren dat puurheid de key is. Puur eten maar ook ‘puur zijn’ naar anderen en in de samenwerking. Het was werkelijk een TOPavond!”