SV Land

Sociale zekerheid in Nederland op de kaart

Samenwerking

2011 - heden

Diensten
  • Strategie & advies
  • Design
  • Development
  • Marketing
Betrokken personen

SV Land is dé autoriteit als het gaat om kennis en know-how van de sociale zekerheid in Nederland. Die autoriteit had het bedrijf echter niet in de zoekmachines. De Indruk bracht daar verandering in en zorgde voor een toename van bezoekers en online aanvragen (conversies).

Samenwerking

SV Land is al zeker zeven jaar vaste klant bij De Indruk, maar de diensten die wij voor deze organisatie uitvoeren zijn in de loop der jaren steeds verder uitgebreid.

We begonnen met de bouw van een eenvoudige website in WordPress en enkele uren ondersteuning voor online vindbaarheid (seo). In 2017 werd er een nieuwe corporate website gelanceerd en werd het online marketingcontract op 12 uur per maand gezet.

In deze uren ondersteunt De Indruk de marketingafdeling van SV Land met alle kennis en vaardigheden die de organisatie zelf niet in huis heeft en is zo een mooie aanvulling op de inhoudelijke kennis van de eigen marketeers.

De Indruk ondersteunt SV Land met online kennis waar die bij SV Land niet in huis is.

Korte lijntjes

Een deel van de beschikbare uren werkt de marketeer van De Indruk bij SV Land op locatie. Hierdoor kan snel geschakeld worden met medewerkers en het management van SV Land, waardoor de uitgevoerde werkzaamheden optimaal renderen.

De Indruk staat er pro-actief in. In de afgelopen jaren hielpen wij SV Land daardoor niet alleen met het aantrekken van nieuwe bezoekers via Google Ads, LinkedIn-advertenties en de zoekmachines, maar raakten we ook betrokken bij de afdeling Opleidingen en de het online werven van nieuwe medewerkers voor SV Land voor de afdeling P&O.

Online strategie

2017 was het jaar waarin we vooral werkten aan de toename van het aantal bezoekers naar de site. Daarbij focusten we ons vooral op kwalitatieve toename van het aantal bezoekers. Niet alleen meer bezoekers dus, maar vooral betere bezoekers. Bovendien stelden we onszelf tot doel daarvoor het bestaande advertentiebudget niet te overschrijden.

In 2018 lag de focus juist op het verbeteren van de conversieratio: meer online aanvragen dus, een licht stijgend aantal bezoekers.

Ook startten we de zogenaamde top-20 aanpak. We kozen 20 Nederlandse topbedrijven uit die SV Land binnen zou willen halen als klant bouwen een speciale online campagne voor elk van deze bedrijven om hen over te halen contact op te nemen met SV Land voor het uitvoeren van een besparingsonderzoek.

Resultaat 2018. Focus 2019: meer halen uit bestaande klanten

2019 wordt het jaar van cross-selling. Hoe kunnen we bestaande klanten verleiden om nieuwe diensten van SV Land af te nemen? Het herkennen van bestaande klanten op de website en hen gepersonaliseerde content aanbieden speelt hierin een grote rol.

Goede relatie

SV Land is een mooi bedrijf. Een bedrijf met het hart op de goede plek. Het gaat SV Land niet enkel en alleen om winst maken. Het bedrijf wil de sociale zekerheid in Nederland beter maken en betaalbaar houden. Dat zie je terug in de manier waarop medewerkers en managers van SV Land elke dag hun werk uitvoeren.

De Indruk helpt SV Land graag die doelstelling verder te verwezenlijken. Wij zijn er van overtuigd dat de goede resultaten die geboekt worden eerst en allermeest het gevolg zijn van een goede klantrelatie.

Het geheim achter goede resultaten is wederzijds vertrouwen.

Juist doordat de lijntjes kort zijn en SV Land bereid is te investeren in het delen van kennis kunnen wij effectieve campagnes en producten maken die inhoudelijk sterk zijn. Wederzijds vertrouwen zorgt ervoor dat er optimale resultaten kunnen worden geboekt.

Wat doen we voor SV Land?

  • Websitebouw en -doorontwikkeling
  • Vindbaarheid (seo)
  • Google Ads (tekstadvertenties, displayadvertenties, videoadvertenties)
  • Adverteren op LinkedIn
  • Schrijven van LinkedIn articles
  • Conversieoptimalisatie
  • Top-20 klanten binnen halen