Maximaal rendement van de beurs op je beurs

In De Indruk, Ondernemen

Tips voor ná de beurs

Je hebt op de beurs gestaan, dat zit erop! Maar nu begint deel twee: de follow-up. Dit is minstens zo belangrijk als het feit dat je überhaupt aanwezig was.

Hoe ga je ervoor zorgen dat het echte rendement plaatsvindt? Dat prospects enthousiaste klanten worden? Wij geven je alvast vijf tips.

Door: Hadassa Lok

1. Wacht niet

Neem snel contact op. Als je het nog niet gedaan hebt, zet het dan direct boven aan je lijstje. Je wilt dat de ontmoeting nog vers in het geheugen ligt en klanten willen graag snel geholpen worden. Als je te lang wacht, ben je de klant alweer kwijt voordat je hem goed en wel binnen hebt..

2. Gebruik je geheugen

Waar heb je het ook alweer over gehad op de beurs? Wat vond de persoon die je gaat bellen of mailen ook alweer interessant? Hoe persoonlijker je bent, hoe positiever de klant op je zal reageren. Jij vindt het ook fijn om te merken dat iemand naar je geluisterd heeft: je lead zal dit ook waarderen.

3. Val op

Dikke kans dat je concullega’s deels dezelfde mensen nabellen of na-mailen. Wees origineel! Zorg dat jouw telefoontje blijft hangen. Zorg dat jullie materiaal of e-mail eruit springt. Hoe onderscheidt jouw bedrijf zich? Zorg ervoor dat je opvalt.

Zou jouw bedrijf er wel wat meer uit kunnen springen? Wij helpen je graag om je te onderscheiden.

4. Benader afwezigen

Ja, je leest het goed. Wie had je gehoopt te zien, maar was er niet? Stuur (potentiële) klanten die de beurs hebben gemist een leuk bericht over de beurs en laat ze merken dat je aan ze denkt.

Geef ze de mogelijkheid om mee te profiteren van de beurs, door ze bijvoorbeeld een zelfde korting aan te bieden als de beursbezoekers, of door hen met net zoveel enthousiasme een nieuw product te presenteren.

BeursMAD

5. Evalueer

Heb je de beurs intern al geëvalueerd? Zo niet, doe dit dan alsnog. Bespreek wat er goed ging en wat er beter kon. Miste de beursbemanning nog iets, misten bezoekers nog iets? Ook als je de beurs wel geëvalueerd hebt: leg de evaluatie vast! Bij de eerstvolgende beurs kun je er nog beter voorbereid staan en nog meer resultaten boeken.

Succes!

VRAAG ADVIES

De beurs is een ideale gelegenheid om klanten te werven, maar hoe bereik je hen de rest van de tijd? Zorg ervoor dat je hen persoonlijk aanspreekt, ook als je ze niet letterlijk voor je hebt.

Recente berichten
Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

linkmanagementeen nieuwe huisstijl ontwikkelen

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten

Whatsapp naar 06 20 00 15 77
Op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur