28 oktober 2019 3 min leestijd

De snuffelstage van Thijs

Wendy Kramer-Remmerde
Creative marketing strateeg

Meekijken, meewerken ėn inspiratie op doen!

Toen Thijs Kramer, zoon van collega Wendy, ons onlangs vroeg of hij zijn snuffelstage bij De Indruk zou mogen uitvoeren; waren we direct enthousiast! Niet alleen omdat het natuurlijk heel gezellig is, maar vooral ook omdat het mes aan twee kanten snijdt. Voor Thijs gaaf om het reilen en zeilen bij De Indruk te ervaren en voor ons leerzaam om onze processen én ideeën door de ogen van een scholier te zien.

Snuffelstage - informeel voor ‘korte stageperiode’. Tijdens de snuffelstage kunnen jongeren oppervlakkig kennis opdoen in een bedrijf, er als het ware de sfeer opsnuiven.

Thijs is 13 jaar en zit in de tweede klas van het atheneum op het Johannes Fontanus College in Barneveld. Net zoals bij veel van zijn leeftijdsgenoten speelt “online” een belangrijke rol in zijn leven. Huiswerk, planningen school-informatie, social media en natuurlijk gamen… alles gaat via de laptop en telefoon. Deze generatie heeft een interessante kijk op het gebruiken en halen van online informatie. Voor ons waardevolle input als het gaat om structuur en daarmee de user experience van websites en ook bijvoorbeeld online advertising.

We hebben Thijs op alle afdelingen laten meekijken én zijn ongezouten mening gevraagd. Van kleuren, vormen en teksten tot de bouw van websites, fotografie, video, contentkalenders, klantbezoek en een brainstormsessie. Gedurende de dag heeft Thijs al zijn ervaringen in beeld omgezet en er een flitsende video van gemaakt.

Thijs, bedankt voor je frisse blik op ons vakgebied. We hopen je te hebben geïnspireerd om ons vak in te gaan!