Van Schuppen Makelaars

Een samenwerking die staat als een huis

Samenwerking

2017-heden

Diensten
  • Strategie & advies
  • Design
  • Marketing
Betrokken personen

Van Schuppen Makelaars is het oudste, nog werkzame makelaarskantoor in Veenendaal. Het team dat werkt bij Van Schuppen daarentegen is jong en dynamisch. Ambitieus en in beweging: twee eigenschappen die zowel Van Schuppen als onze samenwerking kenmerken. 

Samen de diepte in

Halverwege 2017 zijn Van Schuppen en De Indruk met elkaar in zee gegaan. ‘Meer websitebezoekers en conversies’ waren oorspronkelijk de behoeften van Van Schuppen. Tijdens de eerste gesprekken bleek het vraagstuk echter groter dan in eerste instantie gedacht. De gehele naamsbekendheid moest niet alleen hoog gehouden worden, maar moest ook verder worden uitgebreid. Vanuit dit startpunt hebben we een plan ontwikkeld die de regionale zichtbaarheid zou laten stijgen. En met succes! Inmiddels is van Schuppen (digitaal) zichtbaar op verschillende plekken en evenementen in de regio.

Nog liever kijken wij verder dan het geschetste vraagstuk om te zien wat er mogelijk is voor de klant.

Eerlijke en prettige communicatie

Prettige communicatie: een must voor een goede samenwerking. Gelukkig is dit zeker het geval tussen Van Schuppen en De Indruk.

Maandelijks zitten we met elkaar om de tafel om alle werkzaamheden te evalueren en vooruit te blikken. Dit moment geeft voor beide partijen rust en duidelijkheid. Moeilijke en warrige taal? De Indruk weet dit volgens Van Schuppen te vertalen naar een duidelijke en heldere boodschap.

Jullie zeggen waar het op staat en jullie vertalen de wir war taal voor ons, helder en duidelijk. Het maandelijks bij elkaar zitten geeft een stukje rust bij beide partijen en werkt goed. – Daniëlle Diepenveen (Directeur Van Schuppen Makelaars)

 

Huisje, boompje, feestje

In 2018 bestond Van Schuppen 50 jaar. Dat verdient uiteraard aandacht! Een jaar lang moest het jubileum van Van Schuppen opvallend naar voren komen. Daarom hebben we de campagne ‘Huisje, boompje, feestje’ bedacht en ontwikkeld. Hiervoor is een huisstijl en speciaal jubileumlogo voor gemaakt, wat op elke uiting in 2018 terug te zien was.

Hoe het ‘huisje’ terugkomt in de campagne vereist uiteraard geen verdere uitleg. Maar ook het ‘boompje’ en ‘feestje’ moesten op een leuke manier herkenbaar naar voren komen. Om het ‘boompje’ invulling te geven, kreeg iedereen die een huis aankocht bij Van Schuppen er een mooi boompje bij. Het feestje werd niet alleen door middel van confetti in elke uiting gecommuniceerd, maar er was ook daadwerkelijk feest! De jubilaris organiseerde eind 2018 een gezellige kerstfair voor alle klanten.

Ruimte voor trots

Na dit succes hebben we de koppen bij elkaar gestoken voor een volgend project. Een project waarbij beide partijen creativiteit de vrije loop konden laten gaan. Op tafel lag de vraag voor een leuk idee om te adverteren voor bedrijfsmatig onroerend goed (BOG).

Of we trots zijn op de uitkomst van de brainstorm? Jazeker! Samen met Van Schuppen zijn we gekomen tot het concept: “Van Schuppen geeft jouw ideeën de ruimte”. Letterlijk en figuurlijk. Dit concept laat potentiële kopers mogelijkheden van ruimtes en bedrijfspanden zien en krijgt vorm in meerdere campagnes, die zich richten op verschillende doelgroepen.

Resultaten op een rijtje

  • Verkeer vanaf social media van 11.5 naar 43%
  • Hogere klanttevredenheid dankzij pro-activiteit en schakelsnelheid
  • Meer bezoekers naar de site
  • Google Ads: CTR verhoogd (van 9 naar 20% op belangrijkste campagne)
  • Google Ads: waarborging gemiddelde positie op belangrijkste zoektermen: 1,1
  • Gemiddeld CTR van 11% op Facebook campagnes voor huizen