fbpx

Fri-Jado

Making food irresistible

Samenwerking

2021 - heden

Diensten
  • Design
  • Development
Betrokken personen

“Making food irresistible”: hét motto van Fri-Jado. De rotisseries, food display units en deli counters hebben niet alleen als doel om de producten op een verse manier te presenteren, maar gaan een stapje verder: de vijf zintuigen van klanten moeten geprikkeld worden, waarbij het voedsel een ware verleiding wordt. Aan ons de opdracht om een website te ontwikkelen die de producten van Fri-Jado onweerstaanbaar maken.

Website met een verhaal

In samenwerking met de klant

Om een goed beeld te krijgen van het doel en het verhaal van Fri-Jado hebben we verschillende klantsessies gedaan. Tijdens deze sessies met de klant is de customer journey uitgestippeld, zodat het verhaal en gevoel dat Fri-Jado wil overbrengen stapsgewijs en kloppend bij de klant terechtkomt. Vanuit hier zijn de designs ontwikkeld, aangescherpt en uiteindelijk doorvertaald in een volledig nieuwe website.

Verleiden tot aankoop

De 5 zintuigen raken

In de header worden door middel van videobeelden alle vijf de zintuigen (zien, ruiken, horen, voelen en proeven) direct geprikkeld. ‘De producten die Fri-Jado verkoopt brengen deze zintuigen tot leven’: dat is de boodschap die centraal staat. Vanuit de emotie die de header oproept, worden vervolgens de verschillende producten gepresenteerd die deze zintuigen bij de eindklant weten te raken.

Animatie

Innovatieve technieken

Een website is een uniek middel. En precies daarom vinden wij het belangrijk om met innovatief oog te kijken naar het design en de bouw. Wat is ervoor nodig om de diensten of producten zo uit te lichten dat het écht opvalt? Iets nieuws proberen is voor ons dan ook meer regel dan uitzondering. Zo ook voor de Fri-Jado website. Tijdens het designproces hebben we uitgebreid nagedacht over het toepassen van animaties. Op de homepage van Fri-Jado hebben we een animatie ontwikkeld die ervoor zorgt dat de bezoeker blijft hangen op een gedeelte van de pagina, maar automatisch door de producten heenscrollt. Op deze manier krijgt de bezoeker een beter beeld van alle productcategorieën die er zijn. Daarvoor hebben we GSAP (javascript animation library) gebruikt.

Overzichtelijke productcategorieën

Vindbaar en eenvoudig

Uiteindelijk is het Fri-Jado natuurlijk te doen om de verkoop van rotisseries, food display units en deli counters. Het grote aanbod en alle verschillende typen maakt dat het overzicht en eenvoudige navigatie belangrijk is. Daarom is gekozen voor verschillende lagen in het zoeken naar producten: productgroepen, categorieën binnen en groep en de specifieke typen per categorie. Via het menu kan de oriënterende bezoeker eenvoudig door de verschillende lagen heen navigeren om kennis te maken met het assortiment. Maar ook de bezoeker die een specifiek product zoekt is met een paar klikken op de knop op de plek waar hij zijn moet.

 

Kun jij de geur van een warm gebraden kip na het lezen van deze case ook al ruiken en loopt het water je in de mond? Dat kunnen wij begrijpen 🙂 Neem zeker even een kijkje op de nieuwe website van Fri-Jado en laat je zintuigen prikkelen.

Bekijk website
Strategie & advies. Design. Development. Marketing.