SanoRice

Klein begonnen, maar stap voor stap naar groots resultaat

Samenwerking

2015 - heden

Diensten
  • Strategie & advies
  • Design
  • Development
  • Marketing
Betrokken personen

30 jaar geleden werd SanoRice opgericht in Veenendaal, toen nog onder de naam Reforma. Op zeer kleine schaal werd in 1987 gestart met de productie van rijstwafels. Inmiddels zijn we meer dan een kwart eeuw verder en is dit oer-Hollandse bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke internationale speler. Wij zijn trots dat er tijdens onze samenwerking van inmiddels ruim 4 jaar al veel mooie dingen de revue zijn gepasseerd en we samen goede resultaten hebben kunnen boeken.

Hoe het allemaal begon…

De samenwerking met SanoRice ontstond oorspronkelijk vanuit de vraag naar klein drukwerk in de vorm van een folder. Vervolgens wierpen wij een blik op het ontwerp van de beursstands van SanoRice. We kregen de kans een heel nieuw ontwerp te maken, dat vervolgens op veel enthousiaste reacties kon rekenen en werd gebruikt voor alle beursstands door heel Europa. En met succes! Niet alleen de reacties vanuit beursbezoekers waren positief, de stands pasten ook veel beter bij de identiteit en koers van het bedrijf.

Trots!

Eén van de opdrachten waar we het meest trots op zijn, is het creëren van een uitstraling die beter bij de huidige positie van het bedrijf paste. SanoRice was inmiddels namelijk geen kleine speler meer op de voedselmiddelenmarkt, maar een partij met serieuze internationale aanwezigheid. Dat vroeg om een herpositionering en een nieuwe, frisse huisstijl bij. Mét een duidelijke identiteit die past bij de tijd en ontwikkelingen binnen het bedrijf.

Uit verschillende (brainstorm)sessies kwamen verschillende kernwaarden waar we mee verder konden richting de huisstijl en merk- & marketingstrategie. Met focus op en oog voor de duurzaamheid van de productie, de oorsprong van de materialen en het feit dat ieder product van SanoRice een eerlijk product is, zijn we aan de slag gegaan.

Een goede basis

Goede foto’s liggen voor ons aan de basis van iedere nieuwe marketinguiting en vormgeving. In dit geval betekende dat, rechtstreeks naar de bron… de rijstvelden van SanoRice in Italië. Waar de Italiaanse warmte en het frisgroene rijstveld de perfecte setting vormden voor sprekend en passend beeldmateriaal. Dit beeldmateriaal vormde de basis voor alle nieuwe vormgeving en promoties.

Totaalpakket met resultaat

Wij houden van een totaalpakket, SanoRice ook: huisstijl, online & offline promotiematerialen en beursstand zijn weer helemaal back on track. De huisstijl is herkenbaar gebleven, maar eigentijds geworden. De website staat live, brochures en beursstand zijn weer representatief en up-to-date. En dat niet alleen: SanoRice’ websitebezoek is vertienvoudigd.

Stap voor stap

Onze historie met SanoRice laat zien dat een goede samenwerking zich in stappen ontwikkelt, stappen die je wat ons betreft samen zet.