Van concept naar design

In De Indruk, Ondernemen

Van concept naar design

Een nieuwe onderneming vraagt om een website met een eigentijds design en een helder concept. De site van Topsporthal Ede is hier een mooi voorbeeld van.

De casus van Topsporthal Ede is een interessante. De hal moet namelijk nog gebouwd worden. Maar het leuke is: voordat de eerste steen gelegd is, kunnen we al beginnen met bouwen aan merk en naamsbekendheid. Tijd voor een goed concept.

Marketing vs. Concepting

In de traditionele marketing is je uitgangspunt een specifieke doelgroep, het liefst zo gedefinieerd mogelijk. Concepting werkt anders. Bij concepting zet je een bepaald gevoel neer en probeer je zo een groep mensen te bereiken die zich daardoor aangesproken voelen. Deze beleving zelf creëert de doelgroep.

Als je sterk verschillende doelgroepen wilt aanspreken, is concepting een effectieve marketingtool. Uiteraard staan traditionele marketing en concepting niet per sé lijnrecht tegenover elkaar. Maar het onderscheid helpt om te begrijpen hoe we tot een goed beeldconcept zijn gekomen voor de sporthal.

Een “breed bedrijf” Als je onderneming heel breed is opgezet, is het soms lastig om op je homepage een adequaat beeld te geven van wat je doet. Soms helpt het om te kiezen wat je core business is en dat in het middelpunt te zetten. Soms is die veelzijdigheid juist deel van het DNA van je bedrijf. Dat laatste is het geval bij Topsporthal Ede.

De ontwikkeling van het design

In onderstaande animatie zie je de stappen van het design. Het beeldconcept ontwikkelt van schets tot eindproduct.

Blog-animatie-Topsport-Ede-small-flaten

Een goed beeldconcept

In de topsporthal komen verschillende disciplines samen: onderwijs, sport, horeca en verzorging. Deze brede opzet, laten we in het design meteen duidelijk naar voren komen. De sporthal is veelzijdig, maar wel een geheel. In één oogopslag heeft de bezoeker een indruk van de faciliteiten.

De foto’s voor het beeldconcept hebben we specifiek voor Topsporthal Ede geschoten. Kernwoorden als inspireren en ontmoeten, vragen om een persoonlijke uitstraling. Het thema sport vraagt vanzelfsprekend om beweging. Beide aspecten hebben we gevangen in het headerbeeld. Hetzelfde beeld hebben we ook gebruikt voor een opvallende banner langs de weg.

Actie, reactie

Uiteindelijk is het doel van (web)design natuurlijk altijd de juiste doelgroep aanspreken. En een reactie uitlokken van die groep. Topsporthal Ede heeft binnen vijf weken meer dan twintig reacties gehad van exploitanten die interesse hebben om zich aan te sluiten bij het innovatieve sportcomplex. Missie geslaagd.

Bannerdoek-ede
Recente berichten
Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

blog seoGoogle Optimize

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten