fbpx

Design

Inhoud en verpakking. Onlosmakelijk met elkaar verbonden. Uitstraling, maar ook toon & taal bepalen de eerste kennismaking met jouw organisatie en merk. Welke indruk wil jij achter laten?

Je visuele identiteit is bepalend voor je imago. De bijbehorende huisstijl wordt vormgeven in kleur, vorm en uiteindelijk in de bijbehorende middelen. Van stationary tot gevelbelettering en van website tot brochure. Graag gaan we samen aan de slag om jouw merkidentiteit om te zetten in een onuitwisbare indruk, op lange termijn!

Merkidentiteit als basis voor je visuele imago

De leidraad voor het ontwerpen of opfrissen van je huisstijl is de marketingstrategie van jouw onderneming. Jouw merkidentiteit is het DNA van je merk of je bedrijf en de basis die je uniek en authentiek maakt. In enkele interactieve sessies stellen we jouw merkidentiteit vast of scherpen we hem aan. Lees hier meer over strategie & advies.

Kleuren, vormen, lettertypes: alles werkt ondersteunend én versterkend voor jouw imago.

Een huisstijlhandboek

Onze designers zijn vakidioten. Gek op grafisch ontwerpen. Ze weten als geen ander de tijdsgeest en uitstraling te vangen in een ontwerp. Prettig voor het oog, soms prikkelend, maar altijd on point. Deze visuele identiteit leggen we vast in een brandbook. In gewoon Nederlands is dat het “huisstijlhandboek”. Hierin staan precies de kleurcodes, vormtaal en lettertypes beschreven. Zodat werkelijk alle middelen die vanuit jouw organisatie de markt op gaan voldoen aan de huisstijl eisen. Dit biedt niet alleen gemak voor de gebruikers, maar zorgt tevens voor consistent gebruik van de huisstijl. En dat zorgt voor herkenbaarheid én een sterker merk. Meer over de kracht van lettertypen lees je hier.

 

Laat design voor je werken

Kleuren en vormen zorgen samen een beeld dat emoties oproept. Natuurlijk zijn deze emoties gekleurd door het referentiekader van degene die ze ziet, maar daarnaast zijn er universele wetten over het gebruik van kleuren en vormen. Welke associaties roepen ze op? En belangrijker nog: hoe verhoudt zich dat tot jouw merk? Een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie is de visuele identiteit. Door de behoefte van je doelgroep te combineren met jouw positionering vind je de kernwaarden voor je gewenste uitstraling. Dit gaat verder dan alleen kleuren en vormen. Het komt ook terug in fotografie, video, animaties, je behuizing (bedrijfspand en beursstand) en misschien zelfs in het designproces van je product of de bedrijfskleding van je medewerkers.

Fotografie

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Fotografie is een wezenlijk onderdeel van je merk- én bedrijfsidentiteit. Al jarenlang werken wij samen met een team van fotografen. Aan de hand van onze uitgebreide briefing weten zij het perfecte plaatje vast te leggen. Uiteraard volgt vervolgens de nabewerking, waarbij we de fotobeelden nog beter kunnen laten aansluiten bij de visuele identiteit, door bijvoorbeeld de beelden altijd op een bepaalde manier te bewerken of er een huisstijl element aan toe te voegen. Collega Jeroen schreef een pakkend blog over het belang van goede fotografie.

 

Infographics & animatie

Soms is er zoveel uit te leggen of te vertellen, dat een duidelijke, overzichtelijke tekening subliem verhelderend werkt. We zijn sterk in het visualiseren van informatie. Of het nu gaat om trajecten, fases, dienstverlening of gebruik van producten: onze designers zetten het om in een heldere infographic. Ook is het mogelijk icoontjes te ontwerpen om een bepaald onderwerp te verduidelijken. Tenslotte kunnen we jouw verhaal tot leven wekken door het maken van animaties. Niet alleen interessant voor gebruik op de website, maar ook heel tof op social media, je auto-handtekening of digitale nieuwsbrief. Lees hier ons blog over de wondere wereld van gifjes.

Webdesign

Een aparte tak van sport en tegelijk onmiskenbaar verweven in het hele marketingplaatje, is webdesign. Bij de ontwikkeling en innovatie van je online zichtbaarheid komen design en development samen. Technologie werkt pas echt voor je, als het ook visueel en tekstueel aansluit bij je uitstraling. Een belangrijke vereiste voor het lanceren van een nieuwe of hernieuwde website is dan ook een optimale samensmelting tussen huisstijl en functionaliteit. Zo wordt je website het ideale online visitekaartje. Meer hier over, lees je hier!

 

Video

Aansprekende video’s werken bijzonder versterkend voor je merk- en organisatie identiteit. Denk hierbij aan seminars, interviews, instructievideo’s, vlogs en rondleidingen. Maar ook supergave productvideo’s en prachtige drone-beelden behoren tot de mogelijkheden. Uiteraard voorzien van kundige nabewerking en een huisstijlsausje.

Graag laten we je kennis maken met alle mogelijkheden op design gebied. Omdat we weten hoe een zorgvuldig ontworpen én doorgevoerde visuele identiteit je merk- en organsatiebeeld zoveel sterker maakt. Maar vooral ook omdat we gewoon gek zijn van mooie dingen maken.

 

Hulp nodig bij het opzetten van een (her)nieuw(d) design?

Wil jij je visuele identiteit verder professionaliseren of volledig vernieuwen?  Wij helpen je graag!

Neem contact op
Strategie & advies. Design. Development. Marketing.