fbpx

Marketing

Binnen De Indruk hebben wij alle kennis en ervaring in huis om jouw onderneming naar het volgende niveau te tillen. Van het opzetten van een advertentiecampagne tot het beter vindbaar maken van jouw website, wij doen het allemaal. 

SEO

Jouw website organisch beter vindbaar maken

Waarom is SEO belangrijk? Mensen die jouw bedrijf niet kennen, zoeken mogelijk naar een vergelijkbaar product of vergelijkbare dienst in Google. Sta je hier niet op de eerste pagina, dan loop je sales mis. Kijk maar naar jezelf: wat doe je als je een loodgieter zoekt? Waarschijnlijk ga je naar Google en type je iets als ‘loodgieter in Veenendaal’. Staat jouw bedrijf niet tussen de zoekresultaten? Dan is de kans klein dat zoekers bij jou uitkomen.

Inzetten op SEO is altijd een goed idee. Ondanks dat het ‘pas’ op lange termijn resultaat geeft… de hoge positie in Google en de kliks die je ontvangt zijn gratis. Benieuwd hoe zo’n SEO-proces nou precies in zijn werk gaat? Lees hier wat meer over onze aanpak.

SEA

Een positie in Google afdwingen

Door te adverteren op bepaalde zoekwoorden in Google met een aantrekkelijke advertentie kun je goede zichtbaarheid in Google afdwingen. Dit is een slimme manier om mensen aan te trekken die al actief op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Duurt het lang voordat jouw potentiele klanten overgaan tot een aankoop?  Dan kan een remarketingcampagne heel effectief werken. Zo blijf je met een ijzersterke boodschap top of mind binnen jouw doelgroep met de juiste producten of diensten.

Om ervoor te zorgen dat de campagnes in Google optimaal presteren werken wij voor SEA-campagnes met een bepaalde werkwijze. Zo zorgen wij dat de campagnes altijd aansluiten op jouw behoeftes en het behalen van jouw doelstellingen.

 

Social Media

Social Media is niet meer weg te denken uit de samenleving. Hier kun je als bedrijf je voordeel mee doen. Wanneer je actief gebruik wilt maken van Social Media kunnen wij jou op verschillende manieren helpen. Bijvoorbeeld op een van deze twee manieren:

1. Campagnematig 

Je kunt verschillende Social Mediakanalen inzetten als onderdeel van een grotere overkoepelende campagne. Wij kunnen denken graag mee bij het leveren van de juiste boodschap via de juiste Social Mediakanalen. Ook de operationele uitvoering kunnen wij voor je oppakken.

2. Als onderdeel van contentstrategie of marketingplan

Is er al een duidelijke contentstrategie of marketingplan opgesteld en zijn social media kanalen hier een onderdeel van? Als je zelf niet over de juiste mensen beschikt om de socials te onderhouden, dan kunnen wij dit uiteraard voor je doen.

Op basis van jouw doelgroep en de fase waar je doelgroep zich bevindt in de Customer Journey bepalen we het middel, de vorm en de boodschap die het beste aansluit. Zo kunnen we kiezen voor het delen van content, maar jouw boodschap kunnen we ook betaald promoten via advertenties.

Arbeidsmarktcommunicatie

Hoe kom je aan goed personeel?

Merk jij dat het vervullen van vacatures binnen je organisatie steeds lastiger word? Dan helpen wij graag mee met het vinden van de juiste mensen, via online campagnes. Nu werkzoekenden het steeds meer voor het uitkiezen hebben, wordt het steeds belangrijker om belangrijke informatie op de juiste manier te tonen!

Is de vacaturetekst voorzien van de juiste overtuigingsprincipes, dan moet hier natuurlijk een gerichte arbeidsmarktcampagne voor opgezet worden. Wij zorgen voor de juiste mix van advertentiekanalen die aansluiten bij de vacature. Zo weet je zeker dat de jouw ideale kandidaat jouw vacature te zien krijgt.

 

Online personalisatie

De juiste boodschap voor de juiste doelgroep

Het bieden van een relevante, gepersonaliseerde online ervaring wordt steeds belangrijker. Door de juiste boodschap aan de juiste persoon te leveren verhoog je de kans dat je deze persoon kunt overtuigen van jouw product of dienst. Door het inzetten van verschillende tools kunnen wij jouw bezoeker deze relevante ervaring bieden.

Op deze manier hoef je bijvoorbeeld niet meer alle verschillende doelgroepen die je bereiken wilt vanaf één uniforme homepage te bedienen, maar kun je per doelgroep een eigen homepage samenstellen.

Zo kun je bijvoorbeeld een homepage samenstellen voor de B2C klant en een voor de B2B-klant. Aan de hand van leadherkenning wordt de bezoeker dan naar de juiste homepage geleid. Iets vergelijkbaars is mogelijk voor bezoekers uit een bepaalde branche of regio. Ook op basis van gedrag of eerder gemaakte keuzes kan de content van jouw website aangepast worden op de bezoeker.

 

Conversie-optimalisatie

Meer halen uit je bestaande middelen

Met het verzamelen en bekijken van de data zien we precies welk gedrag de bezoeker van jouw website vertoond. Door deze data te analyseren en te interpreteren kunnen we de website verder optimaliseren om zoveel mogelijk conversies te realiseren.

We putten onze inspiratie uit beproefde verleidingsmethoden, zoals de persuasion principes van Cialdini, de theoriëen van BJ Fogg en de neurowetenschap van Daniel Kahnemann.

Voordat we grote veranderingen gaan doorvoeren op de website gaan we eerst A / B-testen om te kijken waar jouw bezoeker het best op reageert. Dit betekent dat:

  • Versie A van de website aan één deel van de bezoeker wordt getoond
  • Versie B wordt aan het andere deel van de bezoeker getoond.

Vervolgens kijken we wat beter werkt. Zo voeren we eventuele wijzigingen door op basis van feiten in plaats van alleen een onderbuik gevoel.

E-mailmarketing

Je onderscheiden met een relevante boodschap

We horen je al denken: ”maar mensen krijgen toch al zoveel e-mail en klikken toch alles weg?”. Ja, mensen krijgen tegenwoordig veel e-mail, maar relevante e-mails worden nog zeker wél gelezen. Maar: dan moet deze wel aansluiten op je doelgroep.

Om e-mailmarketing succesvol in te zetten kijken we welke rol het gaat innemen binnen jouw customer journey en waar je e-mailmarketing voor kunt én wilt gaan inzetten. Op deze manier zorgen we dat de verschillende marketingmiddelen elkaar aanvullen en dat e-mailmarketing je huidige middelen versterkt.

Social Media-advertising

Bereik precies de juiste doelgroep

Met behulp social media-advertising kunnen we op basis van een doelgroepprofiel precies bereiken wie jij wilt bereiken. We bereiken zowel B2B-doelgroepen (LinkedIn) als B2C-doelgroepen (Facebook, Instagram, etc.).

Bij het adverteren richten we op interesses, leeftijd, locatie en ook op bijvoorbeeld vakgebied of zelfs functie, interesses of ervaring.

Kortom: social media-advertising heeft ongekende mogelijkheden als het gaat om hypertargetting. Dat betekent dat we jouw budget alleen inzetten voor het bereiken van die doelgroep die jouw investering waard is. Het omgedraaide van ‘strooien met hagel’ dus.

Weet je niet precies wie je bereiken wilt? Dan maken we gebruik van een 1-2-3 strategie waarin we in drie stappen via een systeem van slimme remarketing-advertenties uit een grotere doelgroep een kleinere doelgroep destilleren met latente interesse voor jouw product of dienst.

 

Tekstschrijven

Woorden die inspireren en overtuigen

Het belang van een goede tekst wordt vaak onderschat. Bij De Indruk werken we dagelijks aan teksten die jouw campagne, brochure of artikel naar een hoger niveau helpen. Zo raken deze teksten precies de juiste snaar bij jouw doelgroep.

Bij De Indruk schrijven wij blogs, korte teksten voor POS-materiaal en artikelen. Soms fungeren onze collega’s als ghostwriters voor jouw verhaal.

Ghostwriting

Wanneer tekstschrijven niet je sterkste kant is helpen wij graag! Niet alleen met het schrijven van het artikel, maar ook met het creëren van het grootst mogelijke bereik.

We onderscheiden twee soorten artikelen:

  1. LinkedIn-article
  2. Opinie-artikel in de krant

Trainingen en workshops

Wij geven jou de bouwstenen om zelf aan de slag te gaan

Wil je graag zelf aan de slag, maar weet je niet hoe? Bij De Indruk geven wij verschillende trainingen. Het gaat onder meer over de volgende onderwerpen:

  • Het schrijven van artikelen
  • SEO: de basis
  • Social mediatraining
    • De basis: LinkedIn, Facebook en Instagram
    • Adverteren via Social Media
  • Maatwerk training Google Analytics
  • Adverteren op Google Ads
  • Het werven van personeel via online kanalen

Onze trainingen zijn altijd afgestemd op wat jij wilt leren. Zo kunnen de trainingen 1- op-1 of in groepsverband gegeven worden. Bij jou op locatie of bij ons in Ede Een training biedt je altijd praktische direct toepasbare kennis en cases uit de praktijk. Ook online trainingen zijn mogelijk.

Uiteraard kunnen we ook een training of workshop op andere gebieden van marketing voor jou of je team verzorgen.

Strategie & advies. Design. Development. Marketing.