Instagram geeft adverteerders toegang tot meer gebruikersgegevens

Home / Adwords (SEA) / Instagram geeft adverteerders toegang tot meer gebruikersgegevens

Instagram geeft adverteerders toegang tot meer gebruikersgegevens

In Adwords (SEA), Instagram
Instagram gaat het makkelijker maken voor adverteerders om specifieke doelgroepen te vinden en zo dus effectievere reclamecampagnes te voeren.

Dat blijkt uit een blogpost van Instagram, dat eigendom is van Facebook.

Het advertentiesysteem van Instagram gaat een stuk meer lijken op dat van moederbedrijf Facebook. Nu heeft Instagram al toegang tot de gegevens van Facebook, maar gebruikt het alleen basisgegevens zoals de leeftijd, nationaliteit en het geslacht van de gebruiker.

In de loop van de komende maanden gaat Instagram adverteerders ook toegang geven tot specifiekere Facebook- en Instagram-activiteiten, zoals bijvoorbeeld de pagina’s die leuk worden gevonden. Ook kunnen adverteerders informatie van buiten Facebook-apps en -sites gaan gebruiken.

Door: nu.nl

Recente berichten
Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

social-media-impopulair-goed1-Purabel

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten