Nieuwe tekstadvertenties in Adwords

Home / Adwords (SEA) / Nieuwe tekstadvertenties in Adwords

Nieuwe tekstadvertenties in Adwords

Wie een nieuwe tekstadvertentie in Google Adwords aanmaken wil, ziet het meteen: de vorm van de tekstadvertentie is veranderd. Een wijziging die op 26 oktober 2016 definitief wordt. Wat moet je doen?

Door: Leendert Bos

Tot voor kort bestonden tekstadvertenties vroeger uit één titelregel (25 tekens) en twee beschrijvende regels (elk 35 tekens). Maar sinds kort is het mogelijk om een advertentie te schrijven met twee titelregels (elk 40 tekens) en één beschrijvende tekst (80 tekens): de zogenaamde Expanded Text Ads.

Mobiel is verplicht
De nieuwe tekstadvertenties zijn nodig omdat het mobiele bezoek van de Google resultatenpagina steeds belangrijker wordt. Was het voorheen enkel een optie om je tekstadvertenties mobielvriendelijk te maken, vanaf 26 oktober is het verplicht.

De Expanded Tekst Ads zouden volgens Google een hogere conversie (CTR) veroorzaken en bovendien een tot betere kwaliteitsscore leiden, ten opzichte van de oude tekstadvertenties.

“Tot 2017 kunnen de oude tekstadvertenties nog wel door Google getoond worden, maar de nieuwe tekstadvertenties krijgen voorrang.”

Er bestaat nog maar één soort tekstadvertentie en dat is de nieuwe variant, die zowel op je mobiele telefoon als op de tablet en de pc er perfect uitziet.De nieuwe tekstadvertenties in Adwords vervangen de oude versie op den duur helemaal.

Tot 2017 kunnen de oude tekstadvertenties nog wel door Google getoond worden, maar de nieuwe tekstadvertenties krijgen voorrang.

Bulkwijziging
Wie halverwege 2017 nog niet is overgestapt naar de nieuwe vorm krijgt er een bulkwijziging in de maag gesplitst, waarbij alle oude advertenties automatisch aangepast worden aan het nieuwe formaat. En dat is oppassen geblazen!

Zoals met alle automatische tekstcorrecties zullen jouw Adwords-advertenties er niet per definitie leesbaarder op worden, als je Google je teksten laat omzetten. Naar alle waarschijnlijkheid zal de eerste beschrijvingsregel van de oude advertenties tot kop verheven worden. Niet altijd de gewenste situatie!

Nieuwe manier van schrijven
Eigenlijk vraagt de nieuwe advertentievorm om een nieuwe manier van schrijven. De dubbele titel en een kortere beschrijving dwingen je om jezelf duidelijker uit te drukken. De dubbele titel vergroot de aandacht voor de tweede titelregel.

“Onbewust zullen lezers de tweede titelregel als het meest relevant zien: ze verwachten hierin een concretisering van je boodschap.”

Onbewust zullen lezers die als het meest relevant zien, omdat ze hierin een concretisering van je boodschap verwachten. De beschrijving wordt – hoewel langer – in verhouding tot de koptekst minder belangrijk.

Voorbeeld oud: Voorbeeld nieuw:
ISO 9001 behalen?
Haal snel uw certificering.
Vraag een gratis scan aan.
www.voorbeeldadvertentie.nl/iso9001
ISO 9001 voor uw bedrijf? – Vraag gratis scan aan
www.voorbeeldadvertentie.nl/iso9001/scan
Met onze unieke aanpak haalt u in no-time uw iso 9001-certificering.

Handwerk
Het is verstandig om je oude advertenties vóór 26 oktober handmatig om te zetten. Lukt je dat niet op tijd? Vraag onze marketeers en tekstschrijvers dan nu om hulp. Wij denken graag met je mee!

Toe aan een no-nonsense reclamebureau dat je geen roze wolken voorspiegelt, maar meetbare resultaten? Neem dan nu contact met ons op

BEL MIJ TERUG

  • Uw gegevens worden alleen en enkelmalig gebruikt om contact met u op te nemen.

Vrijblijvende offerte (aanvragen)

Klik op de button, beschrijf je plan, en ontvang per mail van ons een vrijblijvende indicatie van de kosten.

 

Offerte aanvragen

Recente berichten
Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

blije vrouw achter laptoplinkmanagement

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten

Whatsapp naar 06 20 00 15 77
Op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur