EEN WEBSITE WAAR OVER NAGEDACHT IS

‘Een website is het visitekaartje van je bedrijf’, wordt vaak gezegd. Maar is dat eigenlijk wel zo? Volgens onze websitebouwers valt dat maar te bezien. Het is de vraag wat je doel is en voor wie de website is bedoeld. Bij De Indruk starten we elk websitetraject met deze vragen.

Zo kan je website dienen als leadgenerator, inspiratiebron of juist als online productcatalogus. Sommige websites moeten producten verkopen en andere websites moeten het imago van een bedrijf bevestigen en verrijken. Daarom is het belangrijk van te voren goed na te denken over het doel van je website en daar je strategie en uitstraling op aan te passen.

Contentstrategie

Het bepalen van een contentstrategie is iets wat vaak onderschat wordt. Door vooraf na te denken over de structuur van de website, voorkom je dat je website een wirwar aan pagina’s wordt.

Wij geloven er in dat het maken van keuzes ervoor zorgt dat je gekozen wordt. ‘Less is more’, met andere woorden: kader jouw doelen en doelgroep af en je zult zien dat bezoekers gaan doen wat jij wilt. Meer leads, met minder bezoekers dus.

Hulp nodig? Laat je telefoonnummer achter en ontvang vrijblijvend meer informatie. 
Appen kan ook.  Stuur je bericht naar: 06 20 00 15 77

Vindbaarheid

Heb je een strategie gekozen, dan is het natuurlijk belangrijk dat jouw website goed gevonden wordt. Dit doen we met SEO: ook wel bekend als zoekmachine optimalisatie.

Bij SEO geldt hetzelfde als bij een strategie: maak keuzes. Iemand die opzoek is naar een luxe zonvakantie aan het zwembad, is niet geïnteresseerd in een kleinschalig vakantiepark in de bergen. Waarom zou je die bezoekers dan binnen willen halen?

Content die aansluit bij jouw doelgroep, een verrijking is voor jouw website én jouw website beter vindbaar maakt. Dat is altijd het uitgangspunt. Op pagina 1 in Google, maar dan alleen bij de bezoekers van jouw keuze.

Sturing

Je weet nu dat het belangrijk is om na te denken wat je met jouw website wilt bereiken. Dan wil je ook dat jouw bezoeker een bepaalde actie onderneemt. Zoals het bestellen van een product, het boeken van een vakantie, een offerte aanvragen, etc. Dit noemen we een conversie. We merken maar al te vaak dat conversieoptimalisatie de zwakste schakel in de online customer journey is. Mede doordat hier geen keuzes gemaakt worden.

Welke keuzes moet je maken? Denk ook hierbij weer terug aan het doel van je website. Wil jij dat bezoekers jouw online catalogus doorbladeren? Dan kan een routebeschrijving naar je fysieke winkel voor afleiding zorgen.

Bij conversieoptimalisatie houden wij onder andere rekening met neuromarketing- en persuasion-technieken in zowel content als design (zoals die van Cialdini). Ze lijken voor de hand liggend, maar je kunt er het aantal conversies enorm mee doen stijgen!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw website?

Wij zijn een fullservice bureau: dat wil zeggen dat we jou kunnen ondersteunen op diverse vlakken. Van de bouw van een website en het uitdenken van de contentstrategie tot aan de online marketing. Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Vraag dan vrijblijvend meer informatie op!

“Onze oude website had ruim 450 pagina’s. Pas toen De Indruk mee ging denken over een nieuwe website kregen al die pagina’s een doel en een functie!”

– Vincent van Liempd, marketing manager Voerman International –
Bekijk portfolio-item

49
websites gerealiseerd in 2017

54

tevreden marketingklanten

€ 28.000

gemiddelde Adwords-besteding p.m.  voor onze klanten

1281

conversies via Adwords in december
Meer over ons
Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten