Adverteren op Facebook: bereik een specifieke doelgroep

Je boodschap tonen aan een hele specifieke, zelf geselecteerde doelgroep? Dan kun je niet om adverteren op Facebook heen. Geen ander online platform heeft wereldwijd zoveel gebruikers. En geen ander platform heeft zoveel targeting-opties.

Adverteren op Facebook is een aantrekkelijke manier van het bereiken van potentiele nieuwe klanten. Voordelen van het adverteren op Facebook zijn onder meer:

  • Bereik je doelgroep nog vóór die op zoek is naar jouw product of dienst.
  • Bereik je doelgroep op een ontspannen – niet werkgerelateerd – moment.
  • Bereik je doelgroep voor lage kosten
  • Kies je doelgroep nauwkeurig uit duizenden targetingopties

Adverteren op Facebook of LinkedIn?

Adverteren op LinkedIn is tot op zekere hoogte vergelijkbaar met adverteren op Facebook. De tone of voice is echter anders.

LinkedIn is veel meer werk-gerelateerd dan Facebook. Ook wordt dit netwerk vooral gebruikt voor werving en selectie en reclame-uitingen, terwijl Facebook hoofdzakelijk gebruikt wordt voor het delen van alledaagse belevenissen.

De meeste Nederlanders komen niet dagelijks op LinkedIn maar wel dagelijks op Facebook. Wist je dat we van onze totale dagelijkse online tijd maar liefst 25% op Facebook actief zijn?
Adverteren op Facebook is vele malen goedkoper dan op LinkedIn, terwijl de targetingopties veel verder gaan. Alleen als het gaat om het targetten van ‘skills’ en werkervaring is LinkedIn een betere keus dan Facebook.

Een sponsored post inzetten

Adverteren op Facebook lijkt niet moeilijk. Met een paar klikken kun je een post van je bedrijf of organisatie ‘sponsoren’. Toch komt bij adverteren op Facebook meer kijken dan je denkt.

  • Facebook targeting is een vak apart. Iedereen die Facebook gebruikt weet hoeveel niet-relevante advertenties er getoond worden. Dat is hinderlijk en storend. Liever wil je Facebookadvertenties tonen die doelgericht zijn en alleen je potentiële klanten bereiken. Dat is bovendien beter voor je portemonnee.
  • Het inrichten en opmaken van een Facebookadvertentie is ook iets wat je liever overlaat aan een specialist. Wist je dat er meer dan 12 formaten zijn waarin je advertentie getoond wordt? En dat er meer dan 9 verschillende advertentievormen zijn? Onze designers houden rekening met je doelgroep en ontwerpen een advertentie die er niet alleen goed uitziet, maar ook daadwerkelijk verleidt tot klikken.

Voor wie is adverteren op Facebook geschikt?

Adverteren op Facebook is heel geschikt voor iedereen die op internet een zeer precieze doelgroep wil bereiken. Dit is ook wel bekend onder de noemer ‘Precision marketing‘.

In de praktijk blijkt dat drie soorten advertenties buitengewoon goed werken op Facebook (en tegen lage kosten):

  • Vacature-advertenties
  • Makelaars die huizen aanbieden
  • Geo-targeting advertenties: advertenties voor een bepaalde tijd heel intensief op 1 of meerdere afgebakende locaties getoond worden: bijvoorbeeld in een beursgebouw of in een woonwijk.

Welke advertentievormen zijn er?

Facebook biedt tal van verschillende advertentiemogelijkheden en formaten. Bovendien kun je advertenties die maakt in Facebook direct ook op Instagram tonen. Instagram is eigendom van Facebook en maakt gebruik van dezelfde advertentiebeheermodule. Enkele opvallende advertentievormen:

  • Sponsored posts: De standaard facebookadvertentie die bestaat uit een tekstje, een titeltje, een afbeelding en een actieknop.
  • Caroussel-advertenties, waarin advertenties voor meerdere producten of diensten elkaar afwisselen.
  • Video-advertenties, waarin je een wervende video toont aan je van tevoren gekozen doelgroep.
  • Dynamische (remarketing-)advertenties, waarvan de inhoud afhankelijk is van eerder bezochte pagina’s op je site.

De kosten van adverteren op Facebook

Wilt je adverteren op Facebook? Dan moet je een advertentiebudget reserveren. Dit advertentiebudget hoeft niet altijd groot te zijn, zeker wanneer je een nauwkeurige targeting toepast. Vanaf 150 euro per maand kun je al een van tevoren gesteld doel behalen. Wij adviseren je graag!

Hoe kunnen wij je helpen?

De Indruk helpt bedrijven en organisaties die het beste uit Facebook advertising willen halen met het ontwikkelen van een advertentiestrategie, de vormgeving van advertenties en het targetten en plaatsen van advertenties. Kun jij hulp of advies gebruiken? Laat het ons weten!

Gerelateerde projecten

Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten

Whatsapp naar 06 20 00 15 77
Op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur