Naamsbekendheid voor badkamerspecialist LAUFEN

Home / / / / / / / / Naamsbekendheid voor badkamerspecialist LAUFEN

Hoe zorg je er voor dat je doelgroep je ook daadwerkelijk (online) weet te vinden? Iets waar badkamerspecialist LAUFEN inmiddels een antwoord op heeft gevonden. 

LAUFEN maakt keramische producten voor in de high end badkamer. Ze zoeken continu naar milieuvriendelijke oplossingen die zo lang mogelijk mee gaan. Innovatie, design, kwaliteit en functionaliteit staan centraal. Een mooi merk, maar nog niet zo bekend. Hoe hebben wij meer naamsbekendheid gegenereerd voor LAUFEN?

De eerste stap: je doelgroep kennen en bedienen

Dit bijzondere Zwitserse merk bedient verschillende doelgroepen, die ieder om een andere benadering vragen. Het grootste verschil zit tussen de doelgroepen ‘installateurs’ en ‘consument’, maar die krijgen ieder dezelfde content voor hun kiezen. Daarom is er een nieuwe website ontwikkeld voor de installateurs: www.werkenmetlaufen.nl.

Deze website toont precies datgene wat belangrijk is voor de installateur die met LAUFEN-producten aan de slag wil. Daarnaast kan LAUFEN, door een koppeling met De Indruk Mailing, nieuwsbrieven sturen met relevante content voor installateurs.

Zonder bezoekers geen kopers

Hoe goed of hoe mooi je website en producten ook zijn, zonder bezoekers geen kopers. Maar hoe kom je onder de aandacht bij de juiste doelgroep? Tijd om te werken aan de naamsbekendheid van LAUFEN en meer bezoekers naar de website te genereren.

Door diverse AdWords-campagnes, SEO-werkzaamheden, vormgeving en reclamemateriaal effectief in te zetten is het totale websiteverkeer van LAUFEN Benelux met maar liefst 40% gestegen. De 2 meest opvallende campagnes vonden plaats rondom de VTwonen & designbeurs en de RIVA douche wc.

1.     VTwonen & designbeurs: online en offline combineren

LAUFEN is jaarlijks aanwezig op de VTwonen & designbeurs. Hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen de andere stands?

  • LAUFEN-portfolio-2Een krant met nieuwe producten die uitgedeeld kon worden;
  • de bedrukking van de beursstand;
  • zoek- en displaycampagnes;
  • diverse nieuwsbrieven.

Ieder communicatiemiddel had zijn eigen doel. Het merk LAUFEN is daardoor meer dan 200.000 keer vertoond onder de doelgroep in slechts vier dagen. Daarbij steeg het totale websiteverkeer met 24% in deze periode en heeft LAUFEN daardoor meer inzicht gekregen in haar doelgroep.

2.     RIVA douche wc: verbluffende resultaten

Daarnaast heeft ieder bedrijf wel zo’n product dat er net even tussenuit springt en extra aandacht verdient. Voor LAUFEN was dat de Cleanet RIVA douche wc. Een bidet douche wc die pure eenvoud uitstraalt. Vanwege het tijdloze design pas het toilet in iedere badkamer, maar biedt de RIVA extra comfort en hygiëne ten opzichte van een normale (douche-) wc. Een bijzonder product dat extra aandacht verdiende.

Dankzij een ‘360 graden’- campagne, waarbij online en offline middelen elkaar versterkten, was het resultaat verbluffend: het product RIVA is meer dan 170.000 keer vertoond, in deze periode steeg het totale websiteverkeer 78,67% en het verkeer vanaf social media steeg met 283%.

Het is dus belangrijk een campagne op te zetten waarbij online en offline elkaar versterken en aanvullen. Een persbericht, nieuwsbrief, bannercampagne, zoekcampagne en voucher, zorgden voor een zo groot mogelijk bereik. De combinatie met een winactie zorgde ervoor dat de actie actief werd gedeeld.

Blijven werken aan je merk

Voortdurende optimalisatie en analyse staan ook het komende jaar weer op de agenda om de naamsbekendheid verder uit te bouwen. Met deze campagnes en resultaten houdt het niet op, het is belangrijk om te blijven werken aan je merk. En dat weet LAUFEN zelf maar al te goed.

Ook jouw bedrijf laten groeien?

We horen graag voor welke uitdaging jij staat en hoe wij jou daarbij kunnen helpen. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Naamsbekendheid

LAUFEN werd 200.000 keer vertoond op de VTwonen & Designbeurs . Daarbij steeg het websiteverkeer met 24%

Gerelateerde projecten
Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

allego flowchartApres la Vie nieuwe website en SEO

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten