Bike Planet: van start-up naar goed lopend bedrijf

Home / / / / / / Bike Planet: van start-up naar goed lopend bedrijf
bike planet materialen

Je kunt nog zo’n mooi idee hebben, zonder wat lef en doorzettingsvermogen kom je er niet. De enthousiaste en sportieve Lenny Versteeg van Bike Planet Tours is hier een goed voorbeeld van. Lenny zette in 2016 haar website live en begon direct te investeren in SEO, SEA en Facebook. Ze voegde er in de loop van de tijd ook e-mailmarketing aan toe. Niet zonder resultaat…

Bike Planet biedt fietsreizen in Europa aan, persoonlijk samengesteld en begeleid door een gids. De doelgroep van bestaat uit reizigers uit het buitenland, voornamelijk uit de VS, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika. Het online bereiken van deze groepen is essentieel voor het slagen van de onderneming.

Websitebezoek en conversie

Bike Planet trekt maandelijks gemiddeld rond de 3.000 websitebezoeken, deze maand staat de teller al op 4.500. De meeste reserveringen komen binnen via organische bezoekers (via Google), op de voet gevolgd door directe bezoekers en personen die op een advertentie hebben geklikt. In AdWords valt op dat remarketing met display banners effect heeft.

In 2016 trok de website ca. 37.000 bezoekers, met een conversiepercentage van 0,15% voor reserveringen. In 2017 stond de teller op 28.500 sessie, met een conversiepercentage van 0,31%. Dit is een onderbouwing van onze overtuiging: dat het niet alleen gaat om hoe groot je bereik is, maar dat je de juiste doelgroep bereikt. Kwaliteit versus kwantiteit.

'Conversiepercentage, sorry, wat?'

Het conversiepercentage geeft weer hoeveel personen “converteren”, de gewenste actie uitvoeren. In het geval van Bike Planet: in 2017 waren er 28.500 sessies x 0,0031 (conversiepercentage) = 88. Dat is het aantal reserveringen dat in 2018 direct via de website is geplaatst.

Nieuwsbrieven en reviews

Lenny’s inzet in de vorm van nieuwsbrieven (Engelstalig, eindredactie door De Indruk), het actief posten en promoten van Facebookberichten, het vragen om reviews en het schrijven van blogberichten op haar website is ook een belangrijke pijler onder het succes van Bike Planet Tours.

Klaar voor de volgende stap

Bike Planet is inmiddels toe aan de volgende stap omdat het bedrijf online uit z’n jasje groeit. Achter de schermen zijn we hier al mee bezig, zodat Bike Planet Tours dit goede begin met succes voort kan zetten.

TOEGEVOEGDE WAARDE

  • Complete marketingmix
  • Inzicht in effectiviteit van diverse middelen
  • Sparringpartner

Wat hebben wij gedaan?

Huisstijl | Website | Marketing | SEO | SEA | E-mail

Dat briljante idee, die vraag waar je niet uitkomt, dat knagende gevoel dat het anders kan: deel het met ons.
Wedden dat we je nieuwe energie, een frisse blik of een concreet startpunt kunnen geven?

Gerelateerde projecten
Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Mockup-EurohomeMarc de Graaf website