Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel het adverteren op de zoekresultatenpagina van Google (of eventueel Bing, Yahoo…). Voor een vast bedrag per dag kun je onder de aandacht komen van zoekers die bepaalde specifieke zoektermen intypen. Je kunt zelf kiezen op welke zoektermen je wilt adverteren en in welke regio je zichtbaar wilt zijn. Adverteren op Google doe je met het programma Google Ads.

Hoe kan De Indruk je helpen met SEA?

De Indruk kan je helpen met het adverteren op de zoekresultatenpagina van Google. Wij kunnen voor jou campagnes bouwen, tekstadvertenties schrijven en de resultaten zo beheren dat jouw advertentiecampagne steeds beter voor je gaat werken. Dat heet optimaliseren. Dus: meer relevante klikken voor je geld en uiteindelijk meer conversies op je website.

Waarom zou ik deze werkzaamheden uitbesteden aan De Indruk?

Google Ads is best ingewikkeld. De vele instellingen maken het voor een leek moeilijk om een goed presterende campagne te bouwen. Een verkeerde instelling kan je ongemerkt veel geld kosten.

Er zijn in Nederland gelukkig erg veel marketingbedrijven die je kunnen helpen met Google Ads. Echter: er zijn niet veel bedrijven die verder kijken dan de Google Ads-campagnes alleen. De Indruk hanteert een unieke aanpak die gestoeld is op het goed kennen van jou en je business. Hieronder lees je wat onze aanpak zo uniek maakt.

  1. Quick-Wins lijst. Veel Google Ads-campagnes zijn zo ingesteld dat er ongemerkt geld uitgegeven wordt aan vertoningen en kliks voor een irrelevante doelgroep. De Indruk hanteert een Quick-Wins-lijst van 16 punten die snel toe te passen zijn. Wij garanderen je dat je Google Ads-campagne na het doorvoeren van deze lijst direct beter presteert.

    Voorbeeld: Wanneer men niet bij Geavanceerde instellingen voor Locaties aangeeft dat de vertoningen bedoeld zijn voor “personen die wonen in..”, staat de locatie standaard ingesteld op “personen die wonen in én met interesse in… Staat “Nederland” ingesteld, dan wordt de advertentie dus standaard ook vertoond aan alle wereldburgers met interesse in Nederland in plaats van aan alleen mensen die wonen in Nederland.Zie ook: https://www.deindruk.nl/zes-manieren-om-snel-geld-te-verliezen-met-Google Ads/

  1. Focus op teksten, focus op inhoud. Veel marketingbureaus hebben veel kennis van het aanpassen en optimaliseren van Google Ads-campagnes met behulp van regels en bodverhogingen of -verlagingen. Vaak wordt echter weinig aandacht besteed aan de teksten van de advertentie. Terwijl misschien wel voor 70% bepalen of een zoeker klikt of niet.De teksten van zoekwoord-advertenties moeten volgens De Indruk dus opvallend zijn, afwijkend van de andere advertenties en bovendien conform de gekozen positionering.

    Zie ook: https://www.deindruk.nl/geld-verdienen-met-Google Ads-vijf-tips/ en https://www.deindruk.nl/nieuwe-tekstadvertenties-in-Google Ads/

  1. Hypertargetting. Veel advertentiecampagnes staan veel te breed en te ruim ingesteld. Bij De Indruk hanteren we de stelregel: beter weinig vertoningen in de juiste doelgroep, dan schieten met hagel.Daarom besteden we bijvoorbeeld veel tijd aan geo-targetting (heel precies aangeven waar de advertentie vertoond moet worden) en het uitsluiten van bestaande klanten voor de vertoning van advertenties.

    Zie ook: https://www.deindruk.nl/hoe-bereik-precies-doelgroep-en-niemand-anders/

  1. We doen dit samen. Het ene bedrijf is de andere niet. Hoe wij een Google Ads-campagne moet beheren is sterk afhankelijk van het verdienmodel van jou als klant. Daarom hebben we regelmatig overleg met je over de korte en lange termijndoelen. We passen advertentiecampagnes regelmatig en razendsnel aan, om zoveel mogelijk uit jouw maandelijkse investering te halen.

    Zie ook: https://www.deindruk.nl/optimaliseren-in-Google Ads/ en https://www.deindruk.nl/maak-eigen-doelgroep-google-ads/

  1. Slimme remarketing. Vooral voor B2B-bedrijven geldt dat de online klantreis uitgebreid en complex is. Google Ads heeft verschillende opties om mensen in verschillende stadia van deze klantreis aan te spreken.De Indruk kiest daarom vaak voor een gelaagde advertentiecampagne waarin displayadvertenties, tekstadvertenties, RLSA-advertenties en remarketingadvertenties er samen voor zorgen dat een internetgebruiker een trouwe klant wordt (en blijft).

    Zie ook: https://www.deindruk.nl/7-remarketinglijsten-waar-je-misschien-zelf-niet-aangedacht-had/ (staat dinsdag online).

De Indruk heeft gecertificeerde Google-Ads specialisten in huis en is sinds 2013 Google Partner. In de afgelopen 12 maanden hebben wij namens onze klanten ruim € 300.000 euro uitgegeven op Google Ads.