Social media-confetti

Je hebt waarschijnlijk meerdere online kanalen waarmee je klanten bereikt: je website, Facebook, een nieuwsbrief… Maar waar ‘gebeurt het’ bij jouw bedrijf online, waar wil je je klanten echt hebben? En, de volgende vraag: breng jij ze ernaartoe?

Door: Hadassa Lok

Het is maar al te snel een feit: opeens zit je op allerlei verschillende social media, zonder duidelijk plan en zonder continuïteit. Op elk verschillende kanaal plaats je zo nu en dan een berichtje, maar wat er precies het doel van is, blijft vaag. Het zijn losse flodders: social media-confetti. 

‘Maar ik moet mijn klanten toch op de hoogte houden?’ Natuurlijk. Maar klanten willen meer: ze willen dat jij ze leidt.

“Opeens zit je op allerlei social media, zonder duidelijk plan”

first things first

Leuk, confetti, maar waar is het feestje? Bepaal welk social media-kanaal voor jouw bedrijf het belangrijkst is of het meest effectief om je klanten te bereiken. Als dat Twitter is, dan geef je daar prioriteit aan. Is het je Facebookpagina? Dan zorg je dat je daar een goede basis neerlegt. Is het je website? Dan linken je berichten op een ander kanaal 9 van de 10 keer naar je website.

nodig je klanten uit

Als je net hebt bepaald dat je website het belangrijkst is, zorg dan dat je Facebook-volgers door berichten op Facebook worden verleid om naar je website te gaan.

Heb je bedacht dat eigenlijk je nieuwsbrief jouw belangrijkste medium is? Zorg dan dat mensen zich gemakkelijk in kunnen schrijven en er de voordelen van inzien. Houd je nieuwsbrief interessant genoeg voor je lezers. Misschien moet je een rubriek toevoegen over een onderwerp dat je klanten leuk vinden – of juist iets schrappen.

Kortom: bekijk je belangrijkste medium kritisch en zorg dat je digitale fans weten waar ze moeten zijn.

luister naar je klanten

Nederlandse klanten vertellen uit zichzelf niet zoveel. Als je iets wilt weten, moet je het ze vragen. Het liefst op een laagdrempelige manier, die weinig tijd kost. Vraag feedback van bestaande klanten over jouw belangrijkste medium en doe daar je voordeel mee.

Een andere manier om naar je klanten te luisteren, is door in de gaten te houden wat ze dóén. Wat gebeurt er op jouw kanaal? Mensen liken bepaalde berichten wel en andere niet, de ene pagina op je website wordt veel beter bezocht dan de andere. Zorg dat je weet hoe je klanten zich gedragen en doe iets met die informatie.

daar is dat feestje!

Als jij zelf het overzicht hebt en je klant online krijgt wat hij verwacht – of net wat extra – kun je gaan genieten van de voordelen van social media. Dag confetti, hallo feestje.

“Luister naar je klanten, door in de gaten te houden wat ze dóén”

Vind je social media nog helemaal geen feestje en kun je wel wat hulp gebruiken? Neem dan nu contact met ons op.

BEL MIJ TERUG

  • Uw gegevens worden alleen en enkelmalig gebruikt om contact met u op te nemen.

Vrijblijvende offerte (aanvragen)

Klik op de button, beschrijf je plan, en ontvang per mail van ons een vrijblijvende indicatie van de kosten.

 

Offerte aanvragen

Recente berichten
Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

De Indruk 10 jaar bannersamenwerking punt en pixel en de indruk

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten

Whatsapp naar 06 20 00 15 77
Op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur