Zeven trends waarmee De Indruk je dit jaar gaat verrassen

In Adwords (SEA), SEO

WELKOM IN 2016

Eind 2015 deden diverse bloggers over marketing weer hun voorspellingen voor het nieuwe jaar 2016. Daar zaten enkele belangrijke trends bij waar ook De Indruk in 2016 druk mee zal zijn. Waarmee gaan wij je verrassen dit jaar?

Door: Leendert Bos

loesje bleef maar klikken

1. Betekenisvolle designs

Wij houden van grafische en interactieve ontwerpen die er spectaculair uit zien. Maar in 2016 krijgen de afbeeldingen een extra laag.

We gebruiken geen afbeeldingen om “het mooi te maken”, maar afbeeldingen die betekenis en meerwaarde toevoegen aan een folder, brochure of webpagina. Hero-afbeeldingen noemen we die op internet. Afbeeldingen mét tekst en een of meerdere actieknoppen.

“We gebruiken geen afbeeldingen om ‘het mooi te maken’, maar afbeeldingen die betekenis en meerwaarde toevoegen.”

2. Virtual reality is terug van weggeweest

Weet je het nog? Vijf jaar geleden gingen alle bedrijven massaal op Second Life. Als je geen locatie had op Second Life deed je er als bedrijf niet toe.

Over die bizarre hype zijn we inmiddels heen en net toen we dachten nooit meer iets van virtual reality te horen is VR helemaal terug van weggeweest. Maar nu veel functioneler en zinvoller dan de hype van vijf jaar geleden.

We zetten onze virtuele reality bril nu op om situaties van binnenuit te bekijken. Hoe ziet een ingewikkelde grafiek er eigenlijk uit als je er binnenin staat en ‘m 3D kunt bekijken?

shutterstock_283598312
shutterstock_325993073

3. Resultaat onder de streep: focus op ROI

Aan reclame en marketing kun je eindeloos veel geld uitgeven. Maar wat krijg je er eigenlijk voor terug? Niet langer is het werk van marketeers vaag en onduidelijk: we willen resultaten zien!

En terecht. Een goede Adwords campagne verzamelt niet meer kliks voor je website: een goede Adwords campagne brengt geld in het laatje!

De Indruk rekent je graag voor hoeveel je moet investeren en wat je daar uiteindelijk voor terugkrijgt. En: we sturen je de resultaten, zodat je een helder overzicht hebt van de vorderingen.

“Een goede Adwords campagne verzamelt niet meer kliks voor je website: een goede Adwords campagne brengt geld in het laatje!”

4. Leve het totaalplaatje

Als je reclame maakt of adverteert, dan denk je verder dan de advertentie alleen. Want een mooie advertentie die veel mensen naar je (web)winkel trekt is mooi, maar: kopen ze ook iets?

Ook de inrichting van je winkel of website en de service die je verleent zullen dus moeten kloppen.

Met andere woorden: een online advertentiecampagne zonder degelijke landingspage slaat nergens op, net als een catalogus vol producten die je niet kunt leveren. In 2016 checken we dus de hele customer journey.

shutterstock_89103337
export

5. De wereld is groter dan Nederland alleen

Ben je succesvol in de regio? Mooi. Maar waarom zou je het daarbij laten? Je zou het in eerste instantie niet zeggen, maar ook als jouw bedrijf niet zo groot is, liggen er kansen in het buitenland.

Het wereldwijde web vervaagt de landsgrenzen die normaal gesproken wel degelijk een obstakel zijn voor het uitbreiden van je handel.

Het jaar 2016 draait om de kansen pakken waar ze liggen. Groei je in Nederland te langzaam, dan adverteer je toch op Google.de of Google.co.uk. Waarom niet?

6. Offline en online komen samen

We zeiden het al eerder: in 2016 vervagen de grenzen tussen offline en online communicatie steeds meer.

Is het niet raar dat we zoveel werk tot voor kort eigenlijk dubbel uitvoerden? De grafische designers deden hun werk en daarna gingen de webdesigners aan de slag. Waarom niet in één keer een design voor beide?

Meer en meer gebruiken mensen het internet, zoals ze hun fiets gebruiken of de tafel dekken: gewoon als een normaal onderdeel van de dag. Als mensen zich online niet anders gedragen dan offline: waarom behandelen we ze dan anders?

De Indruk gat in de muur 2

“Als mensen zich online niet anders gedragen dan offline: waarom behandelen we ze dan anders?”

customer engagement

7. Engagement sells

Leuk hoor, al die nieuw klanten. Maar hoeveel investeer je eigenlijk in je bestaande klanten? (vul de cactustest in en je weet het).

Vergeet niet dat investeren in je huidige klantenkring vaak meer opbrengt dan investeren in nieuwe klanten. En bovendien kost het je nog minder ook! Wees dus verstandig en haal de warme banden nog eens aan.

Betrokken klanten brengen niet alleen geld in het laatje: ze zorgen voor stabiliteit van je inkomsten en fungeren als ambassadeur voor je bedrijf. De Indruk helpt je graag met creatieve ideeën en een frisse blik op klantenbinding.

Toe aan een no-nonsense reclamebureau dat je geen gouden bergen voorspiegelt, maar meetbare resultaten? Neem dan nu contact met ons op.

BEL MIJ TERUG

Vrijblijvende offerte (aanvragen)

Klik op de button, beschrijf je plan, en ontvang per mail van ons een vrijblijvende indicatie van de kosten.

 

Offerte aanvragen

Gerelateerde projecten

Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Cactus-resized

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten