Masugro

Een nieuwe positionering, met plezier!

De klant

Al jaren levert Masugro verschillende ICT-oplossingen, om (primaire) processen van bedrijven te verbeteren. Waar dit voor veel klanten ingewikkelde materie is, gaat Masugro met enthousiasme aan de slag om het zo begrijpelijk en inzichtelijk mogelijk te maken.

En precies dat hebben wij gedaan met de bedrijfsidentiteit van Masugro: dit zo inzichtelijk mogelijk maken, om met een passende en eenduidige positionering de markt te veroveren. Een uitdagend traject met veel inhoudelijke sessies, leuke gesprekken en grondig onderzoek. Maar vooral: met plezier!

De vraag

De website en uitstraling van Masugro was verouderd en sloot totaal niet meer aan bij wie Masugro is én wil zijn. Daarom kregen wij de opdracht om aan de slag te gaan met een nieuwe positionering, deze te vertalen in een nieuwe huisstijl en door te voeren in de middelen.

De oplossing

Niet alleen de huisstijl zelf is vernieuwd: ook de website is in een gloednieuw jasje gestoken. Met de kleuren, fotografie en indeling straalt Masugro het plezier én gemak uit dat ze de bezoeker willen geven. Tot slot is de nieuwe huisstijl vanaf nu ook op alle andere uitingen te zien.

Nieuwe pay-off: "Met plezier"

Bij Masugro hebben ze plezier in hun werk en houden ze van een energieke sfeer. Dat maakt werken met én bij Masugro zo leuk. Dit werd ook glorieus bevestigd door verschillende klanten die geïnterviewd zijn: “Samenwerken met Masugro is leuk.” Waar dat volgens klanten in zit? “Het contact met Masugro is altijd informeel en laagdrempelig. Er is altijd tijd voor een leuk praatje of grapje en tegelijk komen ze hun afspraken na. En meer dan dat, ze denken juist vaak ook proactief mee.”

Maar het stopt niet bij prettig contact en een fijne sfeer; er moet ook wat bereikt worden: succes bij bedrijven die met Masugro samenwerken. Om dat te bewerkstelligen investeert Masugro in een relatie op de lange termijn. Daarbij is het doel altijd om ICT zo begrijpelijk, duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken. Zodat er een samenwerking ontstaat waar de klant én Masugro blij van wordt. Dit alles hebben we samengevat in een krachtige merkbelofte, de pay-off: “Met plezier”.

Gloednieuwe website

Niet alleen de huisstijl zelf is vernieuwd: ook de website is in een gloednieuw jasje gestoken. Met de kleuren, fotografie en indeling straalt Masugro het plezier én gemak uit dat ze de bezoeker willen geven. Tot slot is de nieuwe huisstijl vanaf nu ook op alle andere uitingen te zien.

Campagne: “In de wolken met je nieuwe werkplek”

Na deze veranderingsfase mochten we de eerste campagne in nieuwe huisstijl ontwikkelen. Het nieuwe product Windows 10 Enterprise Multisession, waarbij gebruikers met hun werkplek volledig in de cloud werken, moest in de markt gezet worden. Daarom bedachten wij de campagne ‘In de wolken met je nieuwe werkplek’.

Het concept vertaalden we in een campagnebeeld en werkten we uit in een landingspagina, online brochure en LinkedIn-campagne. Alle ingrediënten voor een sprekende campagne en uitgedachte middelenmix.