SEO-scan

Een SEO-scan: wat kan er beter?
De meeste bedrijven denken bij het bouwen van een website wel na over vindbaarheid. Toch lukt het niet altijd even goed om jouw website “hoog in Google” te krijgen op de zoekwoorden die voor jouw bedrijf of of organisatie relevant zijn. Wat kan er beter? Vraag een SEO-scan aan bij De Indruk!

Wat is een SEO-scan?
Als je bij De Indruk een SEO-scan aanvraagt, nemen onze deskundige SEO-specialisten jouw website onder de loep om te kijken op welke onderdelen de website verbeterd kan worden, zodat je beter scoort in Google.
De SEO-scan is deels geautomatiseerd en deels handmatig.
- We gebruiken het programma Ahrefs (naar onze bescheiden mening de beste SEO-software die er is) om een analyse te maken van je Site Health en de woorden waarop je al vindbaar bent en de kansen en mogelijkheden voor jouw website.
- We gebruiken de Google Search Console om te achterhalen welke technische fouten er wellicht te vinden zijn op je website, die een lage SEO-score kunnen verklaren.
- We gebruiken ons gezond verstand om te bepalen hoe jouw website structureel in elkaar zit en analyseren de SEO-pagina’s die specifiek geschreven zijn op vindbaarheid in de zoekmachines.
“Dankzij onze ruime SEO-ervaring kunnen we je snel en deskundig van advies voorzien.”
En dan?
Voor een uitgebreide SEO-scan betaal je bij De Indruk een vaste prijs. Na afronding van de scan ontvang je een rapportage met onze metingen en bevindingen.
Uiteraard voegen we daaraan onze belangrijkste tips en aanbevelingen toe. Als je dat graag wilt, kunnen wij de uitslag van de SEO-scan ook toelichten in een persoonlijk gesprek.
Daarna is het aan jou. Ga je zelf aan de slag met onze aanbevelingen? We helpen je graag op weg! Een andere optie is dat je onze SEO-specialisten inhuurt om jouw website te optimaliseren.

Keywordanalyse
Een SEO-traject bij De Indruk begint meestal met een keywordanalyse, waarin we samen met jou een top-20 maken van zoekwoorden waarop je gevonden wilt en kunt worden. Deze top-20 komt niet zomaar uit de lucht vallen, maar is gebaseerd op potentie, relevantie en haalbaarheid.
Voor elke factor halen wij data uit onze software. De vergelijking van de drie is een unieke formule waaruit een score rolt die antwoord geeft op de vraag: op welke zoekwoorden moet ik inzetten? Uiteraard bespreken we de uitslag uitgebreid met je en houden rekening met je voorkeuren.
Welke SEO-scan tools gebruiken we?
Natuurlijk kan je ook een gratis SEO-scan doen met behulp van gratis SEO-scan tools die online verkrijgbaar zijn. Helemaal niks mis mee. Maar het voordeel van zaken doen met De Indruk is dat je profiteert van de professionele SEO-scan tools die wij tot onze beschikking hebben. Welke SEO-scan tools gebruiken wij?
- Ahrefs: Onze all-time favoriet. Deze briljante tool helpt ons om keywordanalyses te doen, haalbaarheid en potentieel te bepalen, concurrentievergelijkingen te maken en de ranking van je keywords bij te houden. Dure tool, maar wij kunnen ‘m voor je inzetten!
- Google Analytics: de favoriete tool om de engagement van onze SEO-pagina’s te testen. Leuk dat mensen op je SEO-pagina komen, maar doen ze er ook echt iets? En hoe kan je dat verbeteren?
- Moz-bar: hiermee nummeren we de SERP-resutaten en testen we de DA.
- Screaming Frog: voor allerlei details die wij zelf misschien over het hoofd zouden zien, zoals crawl-errors, broken links en meer.
- Yoast SEO: Deze plugin van WordPress maakt een snelle analyse van de pagina. Staan alle seinen op groen? Dan heb je je best gedaan!
- De Search Console van Google helpt ons pagina’s in te dienen voor indexatie door Google en te checken of bepaalde pagina’s wel geindexeerd zijn.