Personeel behouden? Bouw aan een team.

De arbeidsmarkt staat op z’n kop

Vacatures en recruiters buitelen over elkaar heen. Goede sollicitanten zijn goud waard zou je zeggen, maar wist je dat de werving van één nieuwe medewerker in 2019 minimaal zo’n € 5.000,- kostte? Anno nu, in deze markt, lopen die kosten alleen maar op! 

Ook worden jouw medewerkers aan alle kanten benaderd om de overstap te maken naar de concurrent. Een overstap kan soms verleidelijk zijn. Maar dat doe je alleen als er iets is bij je huidige werkgever waar je niet blij van wordt. Als alles klopt en je zit op je plek zal de keuze niet zo moeilijk zijn. Want waarom zou je gaan als je happy bent waar je nu zit!

Als je geen lege stoelen meer hoeft op te vullen omdat je medewerkers helemaal happy zijn en dus graag bij je blijven scheelt dat een hoop wervingskosten én geeft het ruimte voor échte groei!

Uiteraard zijn er meerdere aspecten die bijdragen aan medewerkerstevredenheid: goede arbeidsvoorwaarden, ruimte om je werk in te delen, autonomie en vertrouwen van je leidinggevende. Toch is één van de belangrijkste redenen van medewerkers om bij een organisatie te blijven fijne collega’s en een sterk team. En precies dat is waar wij goed in zijn. Door intern te bouwen aan een sterk merk én een sterk team hou je je medewerkers betrokken bij je organisatie en zullen zij als ambassadeurs naar buiten treden: dubbele winst!

+
5
%
Meer winkeltraffic
+
66
%
Toename in nr 1 posities in Google
+
100
k
Meer bezoekers op de site in 1 jaar

Medewerker APP

Het is hét middel om laagdrempelig je collega’s te informeren, motiveren en enthousiasmeren.

  • Hoge attentiewaarde
  • Ook gebruik buiten werktijd
  • Hoge attentiewaarde
  • Ook gebruik buiten werktijd
  • Hoge attentiewaarde

Wij onderscheiden ons in de kwaliteit van onze producten en onze service

Cras Elit Directeur

Een werkenbij-site

De wereld mag weten wat voor een aantrekkelijke werkgever jij bent! Waar een corporate website potentiële klanten aantrekt.

  • Hoge Je wekt een optimale indruk bij potentiële sollicitanten
  • Je creëert beleving, sfeer en gevoel. Je laadt als het ware je bedrijfscultuur
  • Je onderstreept je “employer brand” – wat maakt jou als werkgever uniek?

Positionering

Het meest genoemde antwoord op de vraag wat een organisatie onderscheidend maakt. Maar is dit niet wat we vrijwel allemaal doen? Als consument, klant of sollicitant mag je immers toch ook verwachten dat een organisatie een product of dienst levert die deugt? En dat je prettig geholpen wordt als je een vraag hebt? Natuurlijk, er zijn ook bedrijven waar dat niet op orde is. Maar juist die bedrijven vallen op, in negatieve zin dan wel. En hoe vertaalt dit alles zich in je bedrijfscultuur. Je kunt op papier prachtige kernwaarden bedenken, maar als deze niet door je medewerkers worden omarmd én gevoeld, loopt je bedrijfscultuur spaak.

Daarom is het belangrijk om op zoek te gaan naar de écht speciale kenmerken van jouw organisatie. Naar dé reden waarom klanten, consumenten of sollicitanten bij jou komen, waarom collega’s met plezier bij je werken en niet bij de concurrent. De grote vraag is dan ook: Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie opvalt tussen al die anderen?