12 december 2022 2 min leestijd

18 SEO-technieken die niemand je vertelt

Leendert Bos
Marketing specialist

Ken je dat? Je wilt scoren met een keyword dat belangrijk voor je is, maar je komt niet verder dan positie 4 of 5 in Google. Super zonde, want jouw bedrijf is dé autoriteit in je vakgebied en zoekers moeten echt bij jou zijn voor de beste service. Hoe geef je je SEO-pagina een dan een boost? 

Online vindbaarheid is niet altijd even gemakkelijk. Ja, de klikken zijn gratis, maar het vraagt veel tijd en inspanning om op één te komen in Google. De concurrentie is hevig en de beste posities lijken al jaren verdeeld tussen de ‘grote jongens’.

Hoe kom je daar als klein bedrijf tussen? We geven je 3 gratis tips én nog 15 meer in onze gratis whitepaper.

Vraag direct onze whitepaper aan

 

 

 

Tip 1: Link vanaf de homepage

De eerste tip is de makkelijkste om toe te passen. Als jouw SEO-onderwerp zo belangrijk is: waarom wordt er dan niet naar toe gelinkt vanaf de homepage?

In de logica van Google zijn de onderwerpen waar je naar toe linkt vanaf de homepage de belangrijkste onderwerpen op je website. Bovendien heeft je homepage waarschijnlijk de hoogste page autoriteit van alle pagina’s op je website. Een linkje vanaf de homepage naar jouw SEO-pagina telt dus zwaar.

Linkjes die bovenaan je homepage staan tellen het allerzwaarst, maar een good old-fashioned SEO-menu onder aan je homepage is anno 2022 nog steeds een goed idee, al beweert iedereen van niet. Ik zeg niet dat het sjiek staat, maar het werkt wel.

Tip 2: Leadgeneratorwebsites werken nog steeds

Een one-issue website in de lucht helpen met een relevante domeinnaam. Deden we dat niet ergens in 2010?

Zeker! En het werkt nog steeds. Juist als jouw website heel breed is en veel onderwerpen behandelt is het in het leven roepen van een leadgenatorwebsite helemaal niet zo’n slecht idee. Je kunt ‘m naast je normale website plaatsen: dan heb je ook nog eens dubbel zo veel kans om in de zoekresultaten gevonden te worden.

Next best idea: voeg je SEO-pagina voor je domeinnaam toe, bijvoorbeeld in ons geval: seo-technieken.deindruk.nl.

Tip 3: Gebruik je bedrijfspay-off in je voordeel

Je website draagt de naam van je bedrijf. Logisch. Maar de meeste websites hebben ook nog een subtitel achter hun bedrijfsnaam. Vaak is dat een pay-off die bij de bedrijfsnaam hoort. Het probleem daarmee is dat die vaak niet inhoudelijk is en dus niet bijdraagt aan de SEO-waarde van je domein.

Wat als je deze pay-off vervangt door een zinnetje waarin je belangrijkste keywords verwerkt zijn? Probeer het eens!

Nog meer SEO-technieken waar niemand je ooit over vertelt lezen? Klik op de onderstaande knop en vraag onze whitepaper aan. 

 

Vraag gratis onze whitepaper aan en verbeter je organische vindbaarheid!

Leendert Bos - arbeidsmarktcommunicatie