26 juni 2018 2 min leestijd

Fullservice? Dit kunnen wij bij De Indruk dus niet (zelf)…

Wendy Kramer-Remmerde
Creative marketing strateeg

De Indruk is een fullservice reclame- en communicatiebureau. Dat betekent dat wij onze klanten helpen met het ontwikkelen en produceren van een breed scala aan reclame-uitingen. Ook voor advies en analyse kun je bij ons terecht. Wat doen we eigenlijk niet, of niet zelf?

Van oudsher is De Indruk vooral een uitvoerende partij. Voor kwalitatief goede vormgeving, websites en marketingcampagnes moest je  – en moet je nog steeds – bij ons zijn.

In de laatste jaren is er steeds meer vraag naar advies en begeleiding. Logisch, want met meer dan 12 jaar ervaring zijn wij gepokt en gemazeld in het vak. We weten waar we het over hebben, zeg maar.

Toch zijn wij ook maar ‘gewoon mensen’ en kunnen we niet overal goed in zijn. Voor sommige zaken gebruiken we de expertise van een andere partij in. Vijf dingen waar De Indruk minder goed in is.

  1. Film en video. Toegegeven, we krijgen geregeld de vraag of we ook video’s ontwikkelen. En ja, om het zelf te doen. Maar video’s maken en bewerken is in principe niet ons vak. Daarvoor huren we dus betrouwbare partijen in. En dat resulteert in mooie videoproducties voor onze klanten. Waarbij wij dan wel vaak de productie verzorgen: we weten immers heel goed hoe we het willen hebben! Dat dan weer wel.
  2. Fotografie. Hoewel onze vormgever Jeroen Clark in zijn vrije tijd best aardige fotoreportages maakt en als het moet zijn mannetje staat, is ook fotografie niet onze core-business. We werken daarom met diverse fotografen samen. We kiezen altijd voor echte vakmannen en -vrouwen die iets toevoegen aan het idee dat wij al hadden. Bijvoorbeeld bij Jaap Speelziek of SanoRice. Zo wordt 1 en 1 samen 3!
  3. Tv- en radiocommercials. Oké, we schreven de tekst voor de radiocommercial van SV Land op BNR, maar verder hebben we eigenlijk geen ervaring met tv- en radiocommercials. Dus Unilever kan bij ons nog niet aankloppen voor een allround reclamecampagne. Niet dat we het trouwens niet zouden proberen. Hoe moeilijk kan het zijn, tenslotte?
  4. Affiliate marketing. We hebben het weleens geprobeerd, maar het was geen succes. Affiliate marketing is echt ons ding niet. Wij geloven meer in betekenisvolle content en linkbuilding waar je echt iets aan hebt. Bij affiliate marketing krijg je toch vaak vooral kliks van websites waar je eigenlijk helemaal niet op wilt staan en bezoekers waar je helemaal niet op zit te wachten. Maar hé, we zijn bereid onze mening aan te passen hoor. Overtuig ons maar.
  5. Game-advertising. Ook online games, het adverteren daarin en het inzetten van games als marketingmiddel hebben wij nog niet voor 100% in het vizier. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. Gelukkig hebben we altijd nog onze vrienden van Emendis voor wat technische back-up als wij er niet meer uitkomen.

Heb jij de kennis die bij ons ontbreekt? Of wil je ons graag bijspijkeren? Wees welkom! Wij leren graag bij. Check hier onze vacatures.

En voor alle ander zaken bel je gewoon naar De Indruk natuurlijk. Wij helpen je graag!

Neem contact op