Afgelopen februari werd ze toegevoegd aan het team van De Indruk: Wendy Kramer-Remmerde. Een ervaren marketeer met een schat aan ervaring, opgedaan bij diverse bedrijven. Wat neemt Wendy mee naar De Indruk? En wat kan ze voor jouw bedrijf betekenen?
Wie ben je en waar kom je vandaan?
Ik ben Wendy, 39 jaar, getrouwd en heb twee kinderen. Geboren, getogen en woonachtig in Scherpenzeel. De afgelopen 17 jaar heb ik gewerkt in diverse bedrijven op de afdeling Marketing & Communicatie. Mijn carrière begon bij een grote zakelijke dienstverlener, daarna stapte ik over naar een werving & selectiebedrijf en vervolgens naar een productiebedrijf uit de sanitair-wereld.
Waar ligt je ervaring?
Bij mijn verschillende werkgevers ben ik altijd van A-Z betrokken geweest bij de marketingactiviteiten. Van visitekaartjes ontwikkelen tot en met online campagnes uitrollen, zeg maar. Ik heb positioneringstrajecten gedaan, beurzen geregeld, productintroducties georganiseerd, websites laten ontwikkelen, maar ook heb ik veel gedaan aan interne communicatie.
Ik heb voortdurend geschakeld tussen retailers en eindgebruikers en dat ook nog in drie talen, omdat mijn vorige werkgever een internationale speler was.
Waarom De Indruk?
In mijn vorige functie als marketeer heb ik al veel kanten van het vak voorbij zien komen. Bij De Indruk vind ik het erg leuk dat ik echt het gevoel heb dat ik mijn talenten in kan gaan zetten voor diverse klanten in verschillende branches. Ik voel me hier erg thuis omdat mijn collega’s dezelfde kijk op marketing hebben als ik. Al die specialismen die samenwerken voor de klant: dat is toch supermooi?
Mijn energie haal ik uit ondernemers helpen met alles waar ze zelf niet aan denken en om creatieve input te geven. Hoe kun je met slimmere investeringen meer en betere resultaten behalen?
Waar kunnen klanten jou voor inschakelen?
Mijn ervaring is vrij breed. Graag kijk ik mee om ‘gaten’ te ontdekken en samen te kijken waar de focus heen zou moeten gaan. Ik houd graag het hele plaatje voor ogen en ga op zoek naar waar de ideale combinatie ligt van verschillende (marketing) middelen. Natuurlijk verlies ik de quick wins niet uit het oog. Bovendien leef ik me graag in, in jouw organisatie en de verschillende (commerciële) belangen.
Wat is je visie op marketing?
Ik vind het ontzettend belangrijk dat alle communicatie op elkaar afgestemd is; dat alles klopt. Te vaak doet de ene afdeling dit en de andere afdeling dat. Ook als er meerdere externe bureaus betrokken zijn, is die eenduidigheid nog wel eens een uitdaging. Hoe zorg je ervoor dat iedereen met elkaar overlegd en precies weet wat de juiste tone-of-voice is? Ik heb bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat Marketing en Sales goed op elkaar afgestemd waren, maar dat een matige klantenservice ervoor zorgde dat we toch niet de resultaten boekten die we wilden halen. Zoiets is eeuwig zonde toch?