23 oktober 2024 4 min leestijd

Voorstellen Nathalie

Jeroen Dekkers
Online Marketeer

Nathalie is in september begonnen als onze nieuwe projectmanager, en we zijn ontzettend blij met haar komst. Met haar humor en stressbestendige aanpak brengt ze een fijne sfeer in het team. Ook haar ervaring als brandmanager en zelfstandig ondernemer maakt haar komst in het team waardevol. Ze weet als geen ander de wensen van onze klanten boven tafel te krijgen zodat wij daar met onze expertise goed op kunnen inspelen en van toegevoegde waarde zijn. Benieuwd naar wie Nathalie is? Ontdek meer over haar in deze 9 vragen!

1. Hoe ben je bij De Indruk terecht gekomen?

Ik werkte destijds als brandmanager bij Unbrick, maar helaas ging Unbrick failliet. Rond die tijd was De Indruk hard op zoek naar een nieuwe projectmanager en werd ik via LinkedIn benaderd. Hoewel ik op dat moment niet op zoek was naar een nieuwe uitdaging, moest ik ineens door het faillissement op zoek naar een nieuwe functie. De timing bleek perfect en de rol sloot goed aan bij mijn ervaring en ambities.

2. Hoe vind je de switch naar Projectmanager?

Wat ik er zo leuk aan vind, is dat ik met meerdere projecten tegelijk bezig ben zonder dat ik heel diep in de materie hoef te duiken. Ik kan het overzicht bewaren en gemakkelijk schakelen tussen klanten en collega’s. Het is voor mij de eerste keer dat ik aan de bureauzijde werk, en dat bevalt goed. Ik vind het ontzettend leuk om met verschillende merken tegelijk bezig te zijn. Het houdt het werk lekker afwisselend en dynamisch.

3. Wat is een verborgen talent of hobby dat bijna niemand over jou weet? 🧘‍♀️

Ik heb een grote passie voor persoonlijke ontwikkeling. In het verleden heb ik verschillende opleidingen gevolgd op het gebied van coaching en spiritualiteit. Zo heb ik bijvoorbeeld Qigong gedaan, een vorm van Chinese yoga, die me helpt om in balans te blijven.

Die interesse ontstond al op jonge leeftijd. Vroeger wilde ik psycholoog worden. Dat is een beetje anders gelopen. Toch is mijn fascinatie voor psychologie altijd gebleven, en ik blijf mij altijd verder verdiepen in wat mensen beweegt en hoe je je verder kunt ontwikkelen.

4. Wat is de beste feedback die je ooit van een klant of collega hebt gekregen?

Wat ik vaak terug hoor van klanten is: “Als ik dit aan Nathalie vraag, dan komt het goed.” Ik ben echt een probleemoplosser en dat past perfect bij mijn rol. Het vertrouwen dat klanten en collega’s in me hebben, is iets waar ik trots op ben. “Nathalie regelt het wel” is dan ook een compliment dat voor mij bevestigt dat ik het juiste doe.

5. Als je niet in marketing zou werken, welk beroep zou je kiezen en waarom?

Dan zou ik graag iets met mensen doen, bijvoorbeeld in HR, of als talentcoach. Ik vind het fascinerend om met mensen te werken, hen beter te begrijpen en te helpen in hun persoonlijke of professionele groei.

6. Als je je carrière zou vergelijken met een filmgenre, welk genre zou het zijn en waarom? 🎥

Als ik mijn carrière zou vergelijken met een filmgenre, dan zou het een detective zijn. Net als in een goede detective wil je het verhaal ontcijferen. Dat doe ik in mijn rol eigenlijk ook door te luisteren naar wat de klant écht wil. Het fascineert me om tot de kern door te dringen van wat mensen belangrijk vinden, voorbij de oppervlakkige antwoorden. Het gaat om het vinden van dat échte verhaal. Tegelijk ben ik zelf ook altijd een beetje zoekende, op zoek naar wat de volgende stap is in mijn carrière en in het leven. Misschien zou je er zelfs een vleugje romcom aan kunnen toevoegen, omdat ik altijd probeer de dingen op een positieve en kleurrijke manier te benaderen.

7. Wat zijn de 3 belangrijkste lessen die je hebt geleerd als PM in de afgelopen weken?

  1. Houd je hoofd koel – Laat je niet meeslepen door de stress om je heen. Door kalm te blijven, kun je helder nadenken en betere beslissingen nemen.
  2. Ownership nemen – Zorg ervoor dat het voor iedereen duidelijk is waar de verantwoordelijkheden liggen. Als dit niet goed is afgestemd, ontstaat er onrust binnen het team.
  3. Duidelijke projectkaders – Bewaak de grenzen van een project, zowel intern als extern. Dit voorkomt dat verwachtingen uit de hand lopen en zorgt voor focus bij alle betrokkenen.

8. Wat doe je graag in je vrije tijd om tot rust te komen na een drukke werkweek? 💆

In mijn vrije tijd kom ik het liefst tot rust door lekker buiten in de natuur te wandelen met mijn hond en te knuffelen met mijn tienermeiden. Daarnaast geniet ik van sociale activiteiten met vrienden, zoals samen koffie drinken, gezellig te lunchen of een feestje op zijn tijd. Op zondag neem ik graag de tijd om uit te slapen en rustig wakker te worden, wat voor mij de perfecte manier is om helemaal te ontspannen en op te laden voor de nieuwe week.

9. Je hebt verschillende baantjes gehad in de loop van je carrière, welke baantjes zijn dat geweest en welke vond je het leukste?

Ik heb door de jaren heen verschillende banen gehad omdat ik ervan hou om mezelf elke keer opnieuw te prikkelen, en iets nieuws te leren. Uiteindelijk ben ik blijven hangen in de wereld van marketing, vooral in het laden van ‘nieuwe’ of het rebranden van bestaande merken, daar voelde ik veel passie voor.

Mijn carrière begon na de hotelschool in de horeca, gevolgd door functies als stewardess, recruiter, marketeer, coach, ZZP’er en brandmanager.

Een van de banen die me het meest is bijgebleven, was mijn tijd bij Kabaz, een interieur- en architectenbureau. Mijn rol daar als marketingmanager was een mooie uitdaging.

Ook mijn tijd bij Unbrick vond ik fantastisch. Dit bedrijf bouwde modulaire vakantiewoningen voor vakantieparken. Als ze niet failliet waren gegaan, was ik daar nog lang niet weggegaan, was een mooie ervaring.