Zoekmachine adverteren

Creëer onmiddellijk de gewenste online zichtbaarheid bij jouw ideale klant. Met behulp van zoekmachine adverteren bouw je direct aan je merkbekendheid en overtuig je potentiële klanten met de ideale advertentie. Samen kijken we naar de beste strategie die past bij jouw wensen en gebruiken we data om SEA campagnes te optimaliseren en het beste resultaat te creëren!

Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Op het moment dat je online op zoek bent naar een dienst of product dan zijn de eerste resultaten altijd gereserveerd voor advertenties.

De advertenties die je hier ziet worden zoekmachine advertenties genoemd. Zowel Google als Bing hebben hun eigen platform waarop bedrijven advertenties kunnen plaatsen om zo hun ideale doelgroep te bereiken.

Wat is zoekmachine adverteren

Met zoekmachine adverteren, ook wel SEA (Search Engine Advertising) genoemd, kunnen wij direct met jouw bedrijf op de beste positie terechtkomen in Google of Bing. Dit doen wij met doelgerichte zoektermen die aansluiten bij jouw producten of dienstverlening. Zo creëren we relevant verkeer en komt er een geïnteresseerde doelgroep naar je website.

De voordelen van zoekmachine adverteren

  • Je creëert gelijk meer online zichtbaarheid en daardoor merkbekendheid
  • Het levert op korte termijn al resultaten op, omdat je gelijk een goede positie inkoopt. Organisch kost dit meer tijd en moeite.
  • Je kunt heel specifiek op zoektermen adverteren en zelfs locatie
  • Je bereikt mensen die interesse hebben getoond, dit resulteert in een hogere conversie
  • Je betaalt alleen voor klanten die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn en op je advertentie klikken

Wil jij gelijk je ideale doelgroep aantrekken met een betere online zichtbaarheid? Wij helpen je graag!

Ik wil adverteren

Overtuig klanten met de juiste advertenties

Zoekmachine adverteren hoeft niet alleen te bestaan uit een advertentie met platte tekst. Er zijn veel meer mogelijkheden om je ideale doelgroep te overtuigen. Leent jouw doelgroep of product zich meer voor visuele uitingen? Dan kunnen we een prachtige display campagne voor je opzetten die visueel de juiste snaar raakt. Heb jij een webshop en wil je dat mensen bekend raken met jouw product? Dan kunnen we shopping campagnes voor je opzetten, zodat al jouw producten onder de aandacht komen.

Soms kan het ook helpen om meerdere kanalen te benutten in de customer journey. Dan kunnen we gebruik maken van een combinatie van tekstadvertenties en displaycampagnes. Op deze manier komt jouw doelgroep op meerdere plekken in aanraking met jouw bedrijf.

Remarketing

Met behulp van remarketing blijf je onder de aandacht bij mensen die wel al op jouw website zijn geweest, maar waar nog niet de gewenste actie bij heeft plaatsgevonden. Dit is interessant bij bedrijven waar het aankoopproces vaak langer is, zoals in de B2B sector of bij dure producten.

Op deze manier blijf je top of mind bij je doelgroep die al een eerste introductie bij jou heeft gehad. Wij zorgen dat de laatste indruk die je achterlaat een blijvende indruk is!

Het verschil tussen SEO en SEA

Nu vraag je je misschien af wat precies het verschil is tussen SEO en SEA. Met SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, optimaliseer je de website en content op zoon manier dat je website organisch beter zichtbaar wordt in de zoekresultaten. Deze zoekresultaten zijn niet betaalde zoekresultaten.

Met SEA, ook wel zoekmachine adverteren, koop je een advertentie in binnen de zoekresultaten. Deze advertenties worden boven de organische zoekmachineresultaten getoond.

Direct aan de slag met zoekmachine adverteren?

Wil jij de voordelen van zoekmachine adverteren ervaren? Vul dan het onderstaande formulier in. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om jou te voorzien van de informatie of het advies waar jij naar op zoek bent.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.