Strategisch marketingplan

“We worden geleefd door de waan van de dag.” “Als er iets interessants voorbij komt haken we daarop in met een advertentie.” Herkenbaar? Voor veel organisaties is dit vaak hoe het gaat. Urgente werkzaamheden krijgen altijd voorrang, waardoor marketingactiviteiten op een lager pitje komen te staan of zelfs helemaal verdwijnen. En dat terwijl een sterk strategisch marketingplan onmisbaar is om je business te laten groeien. Hoe je zo’n plan opstelt? Precies daar helpen wij je bij.

Doel

Een bepaald imago opgebouwd hebben? Of een succesvolle introductie van jouw nieuwe product of dienst? Vervolgens we kijken verder: hoe drukken we dit uit in concrete doelstellingen? En wanneer moet dit behaald zijn? Om succes te boeken én te meten is het belangrijk dat de hoofdvraag SMART is: specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden. Daar zorgen we dan ook voor.

Interne en externe analyse

Als de hoofdvraag staat doen we een interne en externe analyse. Samen kijken we waar jouw sterktes en zwaktes (intern) liggen en waar kansen en bedreigingen (extern) zijn. Vervolgens bepalen we wat aan de hand hiervan de verschillende strategische opties zijn waar je op in kunt zetten.

Wil jij je organisatie laten groeien met een sterk strategisch marketingplan?

De belangrijkste opties in kaart

De analyse vormt de input voor de zogenaamde ‘confrontatiematrix’. Hier komen de onderneming en de markt samen. De interne sterktes combineren we met kansen en bedreigingen en datzelfde doen we met de zwaktes. Zo brengen we in kaart welke opties de meeste aandacht moeten krijgen en wat de strategie voor jouw marketingplan wordt.

De strategie

Als alles in kaart is gebracht bepalen we de strategie: hét onderdeel waar het uiteindelijk om gaat. Wij zorgen ervoor dat jij een strategie in handen hebt waarmee je een sterke positie op de markt verovert, zodat klanten en concurrenten niet meer om jou heen kunnen.

Operationeel marketingplan

Als het strategische marketingplan staat, vertalen we deze -indien gewenst- door naar een operationeel marketingplan. Hierin staat concreet welke marketingactiviteiten je in gaat zetten op welk moment. Het is een praktisch handvat waar je een jaar lang mee aan de slag kunt. Heb je daar de mensen, tijd, of slagkracht niet voor? Ook de uitvoering kunnen we voor je uit handen nemen.

Laat je bedrijf groeien met een strategisch marketingplan

Wij helpen je graag om de doelstellingen van jouw bedrijf te vertalen naar een sterk strategisch marketingplan, zodat jouw bedrijf de gewenste groei bereikt. Druk op de knop en vul het formulier in, wij helpen je graag!

Zet de volgende stap in je marketing met behulp van een strategisch marketingplan!