Live (& gratis) webinar

Leer hoe een chatfunctie kan zorgen voor meer conversie

Hallo, kan ik je misschien helpen?” De meest dodelijke zin die een verkoper in een winkel uit kan spreken. Want het antwoord is meestal: “Nee hoor, bedankt. Ik kijk even rond…” Toch stellen chatbots op een website je regelmatig dezelfde vraag. Daarmee word je chatbot een helpdesk-chat, terwijl je juist dingen wilt verkopen.

Hoe kun je ervoor zorgen dat de aanwezigheid van een chat op jouw website zorgt voor meer sales?

Leendert vertelt je er alles over zijn (gratis) online webinar. Kijk de webinar hieronder terug.

Chatbots, wat kan ik er mee?

Een chatterbot, chatbot of kortweg bot is een geautomatiseerde gesprekspartner. Het is dan ook een samenvoeging van het woord ‘chat’ en ‘robot’. Een chatbot kun je vergelijken met spraakassistenten zoals Siri (Apple, iOs) en Google Now (Android). Eén van de verschillen is dat er bij een chatbot sprake is van getypte berichten in plaats van spraakberichten. Een groot voordeel: deze “geautomatiseerde collega” is 24/7 beschikbaar, is de weg naar je klantenservice nét een stapje voor en… kan je omzet flink verhogen!

Over de trainer

Het live webinar wordt gegeven door Leendert Bos. Leendert is Marketing specialst bij De Indruk. In de loop der jaren heeft hij veel ervaring opgedaan met chatbots, de verschillende technieken er achter en hoe je deze voor jouw organisatie kunt laten werken. In de training behandelt hij tevens één van zijn andere specialismen: persuasion technieken. Hoe verleid je de bezoeker tot het doen van de actie die jij voor ogen hebt?