AI marketing teksten

AI marketing teksten: wat kan je ermee?
De bekendste toepassing van AI is wel het genereren van AI marketing teksten. Toch komt er meer bij kijken dan je denkt. Want alleen met de juiste prompt (opdrachten aan een AI-generator) krijg je teksten die kwalitatief van een goed niveau zijn.
AI marketing teksten zie je steeds vaker terug in allerlei vormen van communicatie. Soms herken je deze teksten wel, maar vaak heb je het ook niet door dat je AI marketing teksten aan het lezen bent.
Wil je gebruik maken van de kracht van AI marketing teksten? Dan is het advies nog steeds: een beetje van jou en een beetje van AI… Alleen als je jouw know-how en de kracht van AI met elkaar combineert krijg je een tekst waarmee je je doelen bereiken kunt.
Een aantal toepassingen van AI marketing teksten

Jij schrijft een tekst, AI verbetert die tekst
Als copywriter ben je prima in staat om snel een wervende tekst te schrijven. Maar kan die beter?
AI fungeert als jouw feedback-partner en doet suggesties die de tekst beter, levendiger of vloeiender te maken.

AI schrijft een tekst, jij past die aan
Als je niet zo goed bent in het schrijven van teksten kan je AI ook vragen om een goede tekst op te stellen van een bepaald aantal worden die je wilt gebruiken als input voor een eigen tekst.
Aan jou de taak om de tekst te controleren en daar waar nodig te herzien of meer persoonlijk te maken.

AI helpt je met de structuur van je tekst
Als je een grote tekst moet schrijven weet je soms niet waar je moet beginnen.
AI kan je helpen door het genereren van vragen die je in je tekst kunt beantwoorden of met voorstel voor een structuur van je tekst.
Met deze input kan je vervolgens zelf aan de gang.

AI maakt een lopend verhaal van jouw ruwe aantekeningen
Heb je een interview gedaan of notulen gemaakt bij een vergadering?
AI helpt je deze ruwe aantekeningen te verwerken tot een lopend verhaal, zelfs als je aantekeningen behoorlijk rommelig in een document staan.
Het helpt als je een voorbeeld hebt van een eerder geschreven tekst die je gebruikt hebt.

AI schrijft een nieuwe tekst ‘in de stijl van’
Een hele unieke eigenschap van AI is dat AI marketing tekst generators in staat zijn om met behulp van jouw input een tekst te schrijven in de stijl en tone-of-voice van een andere tekstschrijver, of in natuurlijk in de stijl van je eigen eerder geschreven teksten.
Geef je AI de juiste input dan komt er een tekst uit die lijkt op het eerder geschreven werk. Op die manier kan je diverse tekstschrijvers aan het werk zetten en toch een eenduidig resultaat krijgen!
AI marketing teksten: hoe gaat Google daar mee om?
Een veelgestelde vraag die wij bij De Indruk vaak krijgen is hoe Google reageert op AI marketing teksten. Herkent Google deze teksten en heeft dat invloed op de wijze waarop Google deze waardeert? Het antwoord is ‘ja’ en ‘ja’.
Terwijl Google – en andere zoekmachines – zelf ook bezig zijn met het genereren van AI-content, werken ze tegelijkertijd keihard aan het herkennen en elimineren van AI marketing teksten. Het belang van unieke, zelfgeschreven teksten wordt dus steeds groter.
Misschien kan je tijdelijk enorm scoren met AI marketing teksten, maar op de lange termijn gaat dit je business niet verder helpen. Focus je dus op AI als schrijfhulp, maar vertrouw niet op 100% AI marketing content!
Wil jij optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van AI marketing teksten?
