SV Land

Werken bij SV Land

De klant

SV Land staat bekend om haar verregaande kennis van de sociale zekerheid. Jonge professionals die bij SV Land komen werken worden gedetacheerd bij zowel overheidsinstellingen als bedrijven. De Indruk helpt SV Land nieuwe specialisten te werven én te binden.

De vraag

Het aantrekken van kandidaten voor banen die zowel uitgebreide kennis als ervaring vereisen, vormt een aanzienlijke uitdaging. SV Land wilde niet alleen méér specialisten aantrekken, maar ook een jonger imago. Daarnaast wilden de recruitersen directe koppeling met het recruitmentsysteem Recruitée, waardoor de registratie en opvolging van de sollicitaties geautomatiseerd verloopt.

De oplossing

De Indruk bouwde in nauw overleg met de marketeers en recruiters van SV Land een geheel nieuwe werken-bij-website.

Aan de voorkant bereiken slimme online marketingcampagnes op LinkedIn, Facebook, Instagram, Google Search en Google Display die specialisten die uitblinken door hun kennis en ervaring in de sociale zekerheid.

Aantrekkelijke en onderscheidende vacatureteksten overtuigen de lezer, tezamen met de verfrissende, moderne look-and-feel van de website en de authentieke fotografie.

Verhalen van werknemers en opdrachtgevers dragen bij aan het goede imago (employer branding) van SV Land en zorgen ervoor dat SV Land voldoende sollicitaties ontvangt om haar klanten te kunnen voorzien van gekwalificeerde specialisten.

De resultaten

+
0
websitebezoek
+
0
sollicitaties
-
0
gemiddelde leeftijd van sollicitant

Een website met een plan erachter

De website ziet er ogenschijnlijk simpel uit, maar vergis je niet: achter elke pagina zit een plan. De website is gebouwd op vindbaarheid, persuasiontechnieken en neuromarketingprincipes.

Terugkerende bezoekers worden aangesproken met een chatbot die hen verleidt tot een gesprek dat handmatig overgenomen kan worden door de recruiter van SV Land of – indien niet beschikbaar – volledig afgerond wordt door de chatbot zelf.

Het resultaat is dat bezoekers van de website zich gezien en gehoord voelen en geneigd zijn hun e-mailadres of telefoonnummer achter te laten, waarop ze later benaderd kunnen worden door de recruiter.

Persuasion technieken

De website maakt gebruik van de 7 persuasiontechnieken van Cialdini. Deze marketinggoeroe uit Amerika beschreef in de jaren ’70 al zes manieren waarop je gebruik kan maken van het onbewuste brein van mensen om hen tot een bepaalde keus te bewegen.

Zo maken we bijvoorbeeld gebruik van het principe van sympathie in de foto’s en in de tone-of-voice van de website om een jongere doelgroep te bereiken. We maken gebruik van namedropping op de ‘onze impact‘ pagina om de autoriteit te verhogen. Ook de fotootjes van werknemers in de titel van de website staan er niet voor niets: social proof is een belangrijke persuasiontechniek om mensen te bewegen om met een onbekende werkgever in zee te gaan.

Koppeling Recruitee & Google Jobs

Recruitee is een zogenaamde ATS. ATS staat voor Applicant Tracking System: een softwaresysteem waarmee je vacatures online kunt zetten en die digitaal kunt beheren. Om verdere schaalvergroting mogelijk te maken was het voor SV Land hét moment om over te stappen naar zo’n systeem. SV Land zorgde ervoor dat de recruiters van SV Land elke dag slechts in 1 systeem hoeven te werken, namelijk: Recruitee. Vandaar kunnen ze vacatures online zetten en beheren. De sollicitaties komen ook rechtstreeks in het systeem binnen. Wel zo makkelijk!

Een andere koppeling is de koppeling naar Google Jobs, sinds enkele jaren dé manier om vacatures online zichtbaar te maken in de zoekresultaten van Google. Elke vacature die online gezet wordt bevat enkele vaste velden (titel, functie-eisen, arbeidsvoorwaarden, enzovoorts). Deze velden worden optimaal uitgelezen door Google en andere zoekmachines doordat ze voldoen aan de code (structured data) die voorgeschreven wordt door schema.org. Op die manier komen vacatures van SV Land naar voren in op de vacature-zoekpagina’s van Google.

Resultaat

SV Land is blij met de website én ook trots op het resultaat. Recruiter Lars Tigchelaar: ‘De website Werken Bij SV Land helpt enorm om jonge talenten aan te trekken en te overtuigen van een carrière bij SV Land. Mede dankzij de website maakt de organisatie een snelle groei door en weten we veelbelovende talenten aan te trekken en te behouden.

Bekijk website