Contentmarketing is de manier om de content die je produceert als bedrijf of organisatie in te zetten voor een bepaald marketingdoel.
Veel bedrijven produceren aan de lopende band video’s, teksten of beelden, maar zonder duidelijk doel, duidelijke boodschap of samenhang. De Indruk kan je helpen om nieuwe én bestaande content strategisch in te gaan zetten.
Verstrooiing of heldere lijn?
Als je als bedrijf of organisatie kijkt naar wat je in de afgelopen jaren gepubliceerd hebt aan content, zowel online als via printed media, radio of televisie dan is het soms moeilijk om daar een duidelijke lijn in te zien.
Dat is jammer: door deze verstrooiing van informatie heb je een kans aan je voorbij laten gaan om een duidelijke boodschap de wereld in te helpen. Die boodschap kan mensen een zetje geven om contact met je op te nemen over jouw diensten of producten.
Hoe we je helpen
De Indruk helpt bedrijven en organisaties om een heldere lijn te trekken, dwars door alle content-uitingen heen. Hoe doen we dat?
- We bepalen samen met jou het (marketing)doel van je content: wat wil je ermee bereiken? Meer sales ligt voor de hand, maar het kan ook zijn dat je je imago wilt verbeteren, mensen wilt inspireren of mensen wilt informeren.
- We kijken welke kanalen je tot je beschikking hebt om je content te plaatsen en gaan focussen op het kanaal waar je jouw doelgroep het beste kunt bereiken. Veel bedrijven hebben al veel mogelijkheden, maar gebruiken die onvoldoende.
- We bekijken samen welke content er nu al is en of we die kunnen inzetten voor het eerder bepaalde doel. Sommige “oude” content kan in een nieuw jasje heel waardevol zijn.
- We schrijven een contentstrategie voor je. Dit kan op 1 A4-tje. In de contentstrategie staat welke content je op welke manier inzet om jouw boodschap te vertellen en jouw doel te bereiken.
- Heb je hulp nodig in de uitvoering? Wij staan voor je klaar! Onze developers kunnen je helpen door vormgeving de juiste zaken uit te lichten en onze tekstschrijvers helpen je bestaande teksten te redigeren of nieuwe teksten te produceren.
Een voorbeeld van effectieve contentmarketing
Een transportbedrijf concurreert niet op prijs, maar op kwaliteit. In de uitingen die het bedrijf doet moet de kwaliteit dus bovenaan staan. Wanneer prospects een beeld krijgen van de kwaliteitsstandaard die het bedrijf hanteert, zou dat moeten leiden tot een ingevuld contactformulier op de site.
De Indruk adviseert de kwaliteit te beschrijven door middel van bloggende chauffeurs, reviews van klanten en ook de vormgeving en afbeeldingen op de site kwalitatief hoogstaand te maken. Met andere woorden: een mooie en verzorgde, luxe site.
Samen met de klant beschrijven we de ideale bezoekersfunnel op de website. Wanneer een bezoeker binnen komt moet hij minimaal vier pagina’s bekeken hebben die iets zeggen over kwaliteit.
Middels duidelijke call-to-actions wordt de bezoeker via de teampagina, de blogs van chauffeurs, de referentiepagina en de pagina Over Ons naar de contactpagina geleid. In Analytics monitoren we of de ideale bezoekersfunnel ook daadwerkelijk afgelegd wordt.
Content is King
Al jaren is de slogan Content is King een belangrijke marketingregel. Met andere woorden: goede content heeft een verregaande invloed.
Vaak wordt deze slogan alleen toegepast op tekst, terwijl juist de samenhang tussen tekst, beeld en vormgeving bepalend is.