12 maart 2024 3 min leestijd

Digital out of home: trek de aandacht op straat, in de supermarkt en in de kroeg…

Leendert Bos
Marketing specialist

De kracht van herhaling

Het is een haast eeuwenoude marketingwet: wil je dat mensen vertrouwd raken met jouw merk, product of boodschap? Dan is herhaling van het grootste belang. Hoe vaker ze je zien, hoe beter het is. Een laagdrempelige manier om bij mensen tussen de oren te komen is digital out of home (DOOH). De Indruk helpt je!

Je ziet ze tegenwoordig overal en het worden er steeds meer: digitale reclamezuilen en digitale reclameborden. Ze staan op strategische plekken in de stad, maar ook steeds vaker in (sport)scholen, winkelcentra, supermarkten en (tank)stations.

Nederland is koploper in digitale schermen, maar ook als jouw doelgroep zich in Timboektoe bevindt is er een scherm wat jij kunt gebruiken om je boodschap op te tonen!

Eén platform

Vroeger moest je – om gebruik te maken van deze schermen – steeds in contact treden met de eigenaar ervan en dan een exclusieve deal sluiten waarin je betaalde voor vertoningen en vertoningsaandeel. Vaak betaalde je dan de hoofdprijs: immers er moet een accountmanager voor je aan de slag en die moet zijn uren ook ergens schrijven.

Sinds kort is het echter mogelijk om met één digitaal platform 95% van alle digitale schermen in Nederland te bereiken.

En niet alleen in Nederland: hetzelfde platform kan gebruikt worden voor het bereiken van digitale schermen over de hele wereld. Gewoon vanuit je luie stoel. Bij De Indruk maken we daar dankbaar gebruik van. Wat zijn de voordelen?

Voordelen van digital out of home bannering

  1. Heel eenvoudig
    Doordat je gebruik maakt van een overkoepelend platform ben je in één keer klaar. Je hoeft niet 25 aparte deals te sluiten en je betaalt ook een stuk minder dan je zou betalen als je dat per deal moet aftikken. Een campagne is dus snel gemaakt!
  2. Je maakt gebruik van ervaringen van andere adverteerders
    Zoek je young professionals die op zoek zijn naar een nieuwe outfit? Of ben je juist op zoek naar moeders die openstaan voor een nieuwe baan? Maak tegen een kleine vergoeding gebruik van de targetingsets die andere adverteerders al voor je klaargezet hebben.
  3. Trek de aandacht met bewegende beelden!
    In bushokjes (abri’s) zijn posters statisch. Maar ons hoofd is zo geprogrammeerd dat onze aandacht getrokken wordt door beweging. Op digitale schermen kan je geanimeerde of video-banners tonen met een duur van 10 seconden.
  4. Een banner is zo gemaakt…
    De Indruk heeft binnen mum van tijd een banner voor je samengesteld. Het formaat dat gebruikt wordt voor de digitale zuilen is vergelijkbaar met een Instagram-story, maar de eisen en de aandachtsspanne van de kijker verschilt. Onze vormgevers hebben volop ervaring!
  5. Positioneer jezelf tussen grote merken
    Albert Heijn, de Staatsloterij, Ford… en jij! Op digitale schermen komt reclame voor grote merken voorbij. Met digital out of home sta jij daartussen. Een beetje blufpoker kan tenslotte geen kwaad toch? Mensen die jouw banner zullen jouw staat van dienst associëren met die van je DOOH-concurrenten. En dat kan geen kwaad!
  6. Word local hero
    Digital out of home bannering kan zeer lokaal. Heb jij een ijssalon in het centrum en wil je op een warme dag zoveel mogelijk mensen verleiden met een koude lekkernij? Adverteer dan alleen in een straal van 300 meter rond de ijssalon. Waarom niet? Of jouw banner verschijnt kan je zelfs af laten hangen van de temperatuur en de weersomstandigheden. Bij mooi weer verschijnt je advertentie, bij slecht weer wordt ‘ie niet vertoond.
  7. Je kan voor elk bedrag instappen
    Digital out of home campagnes kunnen behoorlijk duur zijn als je heel Nederland wilt bestrijken en geen rekening houdt met een bepaalde tijdsperiode of doelgroep. Maar wil je lokaler adverteren, dan geef je veel minder uit. Instappen kan voor elk bedrag en jij bepaalt het maximale budget.

Voor elk bedrijf

Het moge duidelijk zijn: digital out of home bannering is voor elk bedrijf of organisatie een mooie manier om de gewenste doelgroep te bereiken. Wil jij ook profiteren van de voordelen van DOOH? Neem contact met ons op. Wij helpen je verder!

Benieuwd hoe wij je merk verder kunnen helpen?

Leendert Bos - arbeidsmarktcommunicatie