Een dag lang werken aan innovatieve projecten
Spreek je het nou uit als i-dee of ei-dee? Dat was de grote vraag bij De Indruk. Hoe het ook zij: op 25 maart wijdden wij ons een hele dag aan het ontwikkelen van innovatieve producten. Dinsdag presenteerden we elkaar de resultaten.
Een hele dag creatieve en innovatieve producten bouwen is voor ons natuurlijk het leukste wat er bestaat. Maar: heb jij daar als klant ook wat aan? Misschien wel! We bespreken de meest opvallende resultaten in dit blog. Laat je inspireren!
Marketing automation
Marketing automation. Een van onze populairste blogs gaat over het maken van Instagram gifjes. Dit artikeltje wordt goed gevonden door de zoekmachines en daardoor komen er dagelijks veel bezoekers. We krijgen dan ook regelmatig aanvragen voor het ontwerpen van gifjes. Maar: is er meer uit te halen? Wij denken van wel.
Daarom stortten Rozemarijn, Jeroen, Josien en Susette zich een dag lang op het verleiden van bezoekers tot het downloaden van een whitepaper en het geautomatiseerd opvolgen van die mensen met meerdere digitale mailings. In deze mails krijgen mensen soortgelijke producten te zien en aangemoedigd om onze hulp in te schakelen voor brandingcampagnes.
Voor dit project knoopten ze het mailprogramma MailChimp aan WordPress. Zou jij bezoekers van je website geautomatiseerd willen opvolgen met mailings?
Dark mode
Dark mode voor onze website. Veel browsers kennen tegenwoordig een zogenaamde ‘dark mode’. Daarmee zet je de kleuren van je browser en ook de kleuren van websites die je bezoekt naar een donkerder kleurenschema. Op die manier krijg je minder last van je ogen als je bijvoorbeeld ’s nachts of ’s avonds laat aan het surfen bent.
Maar ook individuele websites kunnen een donkere modus krijgen. Onze interactive desigeners Marc en Andreasontwikkelden in 1 dag een dark mode voor onze eigen website die er wél tof uitziet en die je met een klik op de knop kunt switchen naar de normale modus en terug.
En geloof het of niet: ze hadden ook nog tijd over voor een coole pagina-overgang en een hippe loader. Misschien ook iets voor jouw website?
Augmented Reality
Augmented Reality is een extra laag over de werkelijkheid die je kunt oproepen met je telefoon. Die laag geeft een persoon of object een extra dimensie door het toevoegen van informatie of beelden.
Jeroen en Wilco kregen het bijvoorbeeld voor elkaar dat je door het scannen van onze muismat of ons visitekaartje meer informatie over De Indruk in je scherm ziet.
O ja, en just fort he fun zorgden ze er ook nog voor dat Jeroen virtueel een bril op zijn hoofd kreeg en een kaartje in zijn handen. Kortom: er werd veel gelachen…
Wat zou jij in beeld willen krijgen als mensen jouw logo, jouw poster of jouw flyer scannen?
TikTok
TikTok is natuurlijk alweer helemaal passé nu Clubhouse het zo goed doet. Maar onze nimmer ouder-wordende social mediagoeroe Wendy opende tóch nog even een account. Dus ben je op TikTok: volg dan De Indruk: de tussenstand staat op 7 volgers, dus er kunnen er nog wel een paar bij…
Voor klanten van De Indruk die een jonge leeftijdgroep bereiken willen is TikTok nog helemaal niet zo’n gek platform. We vonden inspiratie in de account van NewYorkPizza Veenendaal en zijn erg benieuwd wat hun enthousiaste filmpjes hen oplevert aan extra pizza-bestellingen. Zo’n filmpje is in elk geval het werk niet: wij draaien onze handen er niet voor om.
Make it 3D
Renske probeerde op 25 maart allerlei tools uit die vormgevers helpen om op een eenvoudige manier ontwerpen 3D te maken. Facebook biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om foto’s te uploaden die je dan vervolgens 3D kunt maken. Kijkers kunnen jouw foto dan draaien en het gefotografeerde voorwerp van meerdere kanten bekijken. Valt wel op in je timeline hoor!
Ook keek ze naar 3D typografie. Hoe kun je van platte letters op een eenvoudige manier 3D-letters maken en waar kun je dat toepassen? De eerste resultaten zien er veelbelovend uit!
Online personalisatie
Online personalisatie is dé belangrijkste trend in online marketingland als je het vraagt aan marketeers.Tijd dus voor Erik en Leendert om de website van De Indruk aan te passen op verschillende doelgroepen (segmenten).
Kom je bijvoorbeeld uit de regio Ede / Veenendaal, dan zie je nu een aangepaste homepage en aangepaste cases-pagina, die net iets meer gericht zijn op het aanspreken van de lokale klant.
Datzelfde is mogelijk voor het aanspreken van specifieke branches, aanspreken van bezoekers op basis van hun gedrag of op basis van gehaalde conversies. Aan iedere bezoeker dezelfde website serveren is dus niet langer nodig.
Welke segmenten zou jij apart willen aanspreken op je website?
Eén i-Day smaakt naar meer! Wat moeten we volgens jou op de volgende i-Day doen? Laat het ons weten!