10 januari 2017 2 min leestijd

Google ''straft'' websites die niet mobiel zijn

Jeroen Dekkers
Online Marketeer

Wellicht dat u er al wat over gelezen hebt: Google heeft per per 21 april 2015 zijn spelregels gewijzigd. Vanaf die datum rekent Google zwaarder mee of uw website wel of niet goed toegankelijk is op de mobiele telefoon en tablet. Wat betekent dit voor u?

Vanaf dit moment controleert Google of websites voor mobiele telefoons en tablets geschikt zijn. Op zo’n ”responsive” website wordt de inhoud op de juiste grootte geschaald. De tekst is dan goed leesbaar en de menuknoppen zijn gemakkelijk aan te klikken.

Wie tegenwoordig op een tablet of smartphone naar Google gaat, zal bij de zoekresultaten aan icoontjes kunnen zien of een website al dan niet ”responsive” is.

Maar wellicht het belangrijkste: Als een website niet responsive is, zal Google deze site lager in de zoekresultatenlijst plaatsen!

Wat nu?
Wilt u zelf controleren of uw website een mobielvriendelijk ontwerp heeft? Klik dan hier. Wilt u de resultaten van uw website graag (laten) verbeteren? Aarzel niet en neem contact met ons op.

Neem contact op