18 april 2023 2 min leestijd

Show jezelf als aantrekkelijke werkgever!

Verena Breugem - Pater
Marketeer

Het belang van een werken-bij site

Jullie zijn toch zeker de leukste werkgever van de hele regio? Met aansprekende projecten en opdrachten, een fijne werksfeer, veel doorgroeimogelijkheden én uitstekende arbeidsvoorwaarden? Maar hoe overtuig je sollicitanten hiervan in een sterk concurrerende arbeidsmarkt? Tijd voor een werken-bij website! 

Maar we hebben toch al een website? 

Ja, hoogstwaarschijnlijk is jouw organisatie online al zichtbaar met een prachtige website. Het ideale digitale visitekaartje om te vertellen wie jullie zijn en wat je doet. Maar, in bijna alle gevallen met als doel om huidige en potentiële klanten, cliënten of bijvoorbeeld studenten ervan te overtuigen om zaken te gaan doen of zich in te schrijven.

Misschien geeft de site ook al een klein kijkje achter de schermen van jullie organisatie en hoe het zou zijn om er te werken, maar de focus ligt duidelijk op ‘commerciële conversie’ en informatievoorziening. Een potentiële nieuwe collega zal dus nog niet direct overstag gaan om te gaan solliciteren.  

Daarom zijn wij een warm pleitbezorger van een werken-bij site. Helemaal gericht op “dat kijkje achter de schermen”. Wat het precies is en waarom je het zou willen? We vertellen je er alles over in deze blog. 

Ik ben al helemaal overtuigd, ik wil een werken-bij site 😃

Wat is een werken-bij site precies?  

Een werken-bij website is een speciale pagina of aparte website (meestal werkenbij[bedrijfsnaam].nl) die helpt om de carrièremogelijkheden binnen jouw organisatie op een duidelijke manier te presenteren. Bovendien is het dé plek om de bedrijfscultuur aan potentiële nieuwe collega’s te tonen.  

Waarom kiezen voor een werken-bij site? 

Een werken-bij website is een krachtige tool om uit te dragen wie jullie zijn als organisatie. Deze site is volledig gericht op potentiële kandidaten. De doelgroep is helder en kan heel direct en met de juiste argumenten worden aangesproken. Het geeft een compleet beeld van wie jullie zijn én wie jullie zoeken. Zo trek je de juiste talenten aan, een perfecte match!  

Zo overtuig je met je werken-bij website 

Een werken-bij website is bij uitstek geschikt voor storytelling en beleving. Het is een enthousiast “kijkje achter de schermen”. Jouw medewerkers zijn de beste ambassadeurs! Laat hen het verhaal vertellen over “werken bij” en wat het voor ze betekent. Precies dat maakt jouw organisatie onderscheidend. Denk bijvoorbeeld ook aan aansprekende video’s, een helder overzicht van de opleidingsmogelijkheden en duidelijke informatie rondom arbeidsvoorwaarden. Het daadwerkelijke sollicitatieproces maken we zo makkelijk en laagdrempelig mogelijk. 

Welke positieve effecten zien wij bij werken-bij sites?

  • Betere vindbaarheid van vacatures   
  • Meer sollicitaties ontvangen (door het versimpelen en verbeteren van het solicitatieproces) 
  • Sollicitanten die perfect matchen met de vacatures 
  • Verbetering van het bedrijfsimago – zowel intern als extern 
  • Verhoging van interne trots-op-ons-teamgevoel 

Aan de slag met een werken-bij site of eerst eens vrijblijvend sparren over recruitment marketing?