27 september 2023 3 min leestijd

10 Vragen aan onze nieuwe marketing stagiaire: Iris

Verena Breugem - Pater
Marketeer

We willen je graag voorstellen aan Iris, ons toekomstige marketing powerhouse. Om je een beter beeld te geven van wat haar drijft, hebben we haar enkele boeiende vragen voorgelegd over haar stage bij De Indruk.

1. Waarom De Indruk als stagebedrijf?

Ik wist al dat ik bij een marketingbureau wilde stagelopen. Bij een bureau kun je het beste alle facetten van het vak te ervaren. Toen ik ‘marketingbureau Ede’ googelde, kwam ik De Indruk tegen. De website gaf de doorslag om te solliciteren. De site is levendig en informeel, compleet
met leuke praatvormen en emoji’s. Bovendien gaven de interessante blogs me direct een positieve indruk.

2. En, kwam het overeen met de realiteit?

Zeker, dat begon al op de eerste dag. Hier voelt het meer alsof we deel uitmaken van een vriendengroep die samenwerkt. Iedereen kan goed met elkaar opschieten, en het pingpongen tijdens de pauze is ook een leuke toevoeging 😉

3. Wat dacht je toen je het kantoor voor het eerst binnenstapte?

Mijn eerste gedachte was: één grote open ruimte. Is dat wel fijn? Maar al snel merkte ik dat het juist handig is. Je kunt gemakkelijk naar iemand toelopen als je vragen hebt.

4. Wat maakt marketing volgens jou zo fascinerend?

Het is ontzettend afwisselend. Je werkt met klanten, voert zelf projecten uit, en hebt leuke collega’s.

5. Wat is het meest waardevolle dat je tot nu toe hebt geleerd?

Ik heb ontzettend veel geleerd over de werking van platforms zoals Facebook, Instagram en SEA. Het gaat niet alleen om het plaatsen van content; er zit veel meer achter, zoals conversies meten. Ik begrijp nu alle stappen en het ‘waarom’ erachter. Ik kijk nu al heel anders naar social media advertenties die ik op mijn eigen kanalen voorbij zie komen. Als ik nu een advertentie zie, denk ik meteen: hoe hebben ze deze ingesteld? En waarom zie ik deze op mijn telefoon? Verder heb ik geleerd thee te drinken ha ha, dat deed ik eigenlijk nooit, maar sinds ik hier stage loop lust ik groene thee citroen. 

6. En wat vind je tot nu toe het leukst?

Het creëren van campagnes. Het ontwerpen en samenstellen in Canva en dit vervolgens omzetten in echte campagnes, vooral social media campagnes vind ik erg tof.

7. Wat is jouw ultieme comfortfood?

Pasta zou ik elke dag wel kunnen eten, bij voorkeur spaghetti bolognese 🍝

8. Je stage is nog in volle gang. Wat hoop je nog meer te ontdekken in de wereld van marketing?

Ik ben nog lang niet uitgeleerd, ik hoop nog meer te leren over fotografie en social media 📷

9. Als jij een teamuitje zou moeten plannen voor De Indruk, wat gaan we dan doen?

Oeh, waar ik direct aan denk is het klimbos. Dat lijkt me echt super leuk, alle collega’s in de netten zien hangen, ha ha. Maar bij mooi weer lijkt suppen me ook fantastisch.

10. Heb je nog tips voor mensen die nog op zoek zijn naar een stageplek?

Let vooral op de mensen. Als er geen klik is, kan het veel minder leuk zijn. De onderlinge sfeer en de uitstraling van het bedrijf zijn zó belangrijk, want je zult hier een half jaar bijna dagelijks zijn. Verder; kijk vooral waar je veel kunt leren, want daar is een stage voor.

''Het is ontzettend leuk om in een team te werken waar zoveel kennis is, ik kan hier veel leren!''