een nieuwe huisstijl ontwikkelen

Een nieuwe huisstijl ontwerpen, zo gaat dat

Uitdaging

Je huisstijl en website moeten een impressie achterlaten. De vormgeving moet aanspreken en kloppen. Waarom? Het is een essentieel onderdeel van je bedrijfsidentiteit én: het is je eerste indruk. Het vinden van precies de juiste uitstraling is een uitdaging waar wij dagelijks onze tanden in zetten.

We geven je graag een kijkje achter de schermen bij het proces van het vormgeven van een nieuwe identiteit. Van logo tot complete website. We gebruiken hiervoor de case van IT werving- en selectiebureau Phind.

Aanpak

We beginnen met de daadwerkelijke identiteit van het bedrijf: de naam, de dienst of het product en de kernwaardes van de onderneming. Afhankelijk van de wensen van de klant kunnen we ook een uitgebreid identiteitstraject met de klant doorlopen.

We hebben voor Phind drie verschillende invalshoeken genomen, die allemaal een stukje van Phinds identiteit weergeven: programmeertaal, pixels en het Pi-symbool.

Keuze

Phind herkende zich het meeste in de pixel-gebaseerde vormgeving, dus daar hebben we op verder gebouwd. Het resultaat is een strakke, onderscheidende huisstijl en een logo dat helemaal klopt met het dna van het bedrijf. Op basis van deze keuze kunnen we doorontwikkelen.

Definitief

Strategie
Web

Samen met onze designer – en eventueel marketeer – wordt vervolgens besproken welke structuur er ten grondslag moet liggen aan de nieuwe website. Welke pagina’s zijn belangrijk en wat voor informatie is essentieel? Hoe moet de navigatie eruitzien en wat wordt de primaire call-to-action? Als je de goede keuzes neemt, kun je je klant als het ware door je website heen gidsen.

Special
Features

Niet elke website heeft het, maar het zorgt er natuurlijk wel voor dat jouwe website er nét even uitspringt: special features. Originele icoontjes, bewegende content en gebruiksvriendelijke wizards. Ze trekken de aandacht en verlokken je websitebezoeker. In het geval van Phind zeker een toegevoegde waarde.

Resultaat

Het resultaat is een website die stevig in zijn schoenen staat. Er is goed nagedacht over alles en dat vertaalt zich in een overzichtelijk en logisch geheel. De bedrijfsidentiteit klopt: bezoekers bewegen zich prettig door je website heen en het eerste vertrouwen is gewonnen. Phind kan er weer tegenaan.

www.phind.nl

Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

De beurs in nog niet voorbijoptimaliseren in adwords

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten