Verpakking: hindernis of toegevoegde waarde?

Slimme verpakkingen

Wanneer krijgt een beschermend omhulsel een toegevoegde waarde? En wat is de functie van een verpakking: beschermen, tonen, aandacht trekken of … het de klant zo moeilijk mogelijk maken? Terwijl een wereldmerk het nog niet begrepen heeft, denken we bij De Indruk wél vanuit de eindgebruiker.

Door: Nel van Vessem

tooth brush 2

Hoe klantonvriendelijk de verpakking van elektrische tandenborstels is, ontdekte ik vorige week. Blijkbaar mag je de tandenborstel wel kopen, maar vooral niet gebruiken…

Om het keiharde plastic te openen had ik uiteindelijk een grote schaar nodig. Ik moest met beide handen kracht zetten, waarna het scherpe plastic terugvocht en mijn vingers open sneed.

“Blijkbaar mag je de tandenborstel wel kopen, maar vooral niet gebruiken.”

Het kan anders

De Indruk pakt het gelukkig anders aan en ontwerpt attractieve én gebruiksvriendelijke verpakkingen. Een mooi voorbeeld is de vraag die we kregen van Special Water Europe.

Deze specialist op het gebied van water-onderhoudsproducten voor hot tubs, spa’s en zwembaden brengt een nieuw product op de Amerikaanse markt voor in de hot tub: authentiek zout uit de Dode Zee. Dit zit vol mineralen die goed zijn voor de huid en tegelijk zorgt voor een weldadige wellness-beleving.

Om te voorkomen dat de zouten zich aan de badwand hechten, worden er tevens twee flessen Aqua Finesse onderhoudsvloeistof bijgeleverd.

hot tub2
dead sea salt

De vraag

De vraag die gesteld werd aan De Indruk: hoe verpakken we 6 kilo Dode Zee zout plus twee flessen à 2 liter Aqua Finesse op een gebruiksvriendelijke manier?

“Hoe verpakken we 6 kilo Dode Zee zout plus twee flessen à 2 liter Aqua Finesse op een gebruiksvriendelijke manier? ”

Het Antwoord: een rolkoffertje

Het antwoord ontstond in een boeiende brainstormsessie met de opdrachtgever, die het idee van een rolkoffertje uitgewerkt wilde zien. Op een eenvoudig kunststof frame met wieltjes wordt een stevige kartonnen doos bevestigd met vakindeling, waar de losse producten netjes in (blijven) liggen.

Deze verpakking scheelt enorm veel sjouwwerk, want de klanten rollen de trolley zo de winkel uit.

Verder vertelt het opvallende en aantrekkelijke design in één oogopslag het verhaal over de inhoud. Daardoor creëert de verpakking direct de gewenste beleving.

Beeld Email Dead Sea Kit 500

Ook behoefte aan een verpakking waar de klanten letterlijk of figuurlijk mee weglopen? De koffie staat klaar…

BEL MIJ TERUG

  • Uw gegevens worden alleen en enkelmalig gebruikt om contact met u op te nemen.

Vrijblijvende offerte (aanvragen)

Klik op de button, beschrijf je plan, en ontvang per mail van ons een vrijblijvende indicatie van de kosten.

 

Offerte aanvragen

Gerelateerde projecten

Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Schermafbeelding 2014-11-25 om 15.48.59google toont minder adwords advertenties

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten

Whatsapp naar 06 20 00 15 77
Op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur