Zes manieren om snel geld te verliezen met Adwords

In Adwords (SEA)

Adverteren op internet lijkt zo voordelig. Immers: een klik kost je meestal maar een paar cent. Toch is het verbazend gemakkelijk om veel geld uit te geven op Google Adwords, zonder dat je daar ook maar één cent op verdient.

Eigenlijk is het verdienmodel van Google heel eenvoudig: hoe meer opties Adwords je aanbiedt: hoe meer fouten jij kunt maken. En die fouten kosten vaak onnodig veel geld. Ga je binnenkort adverteren op Adwords? Hou dan rekening met de volgende zes instinkers.

Zes valkuilen in Adwords

1. Adverteren zonder bijsturen
De meest gebruikte fout bij online adverteren is ook de meest domme: een advertentiecampagne instellen en vervolgens laten lopen, zonder er naar te kijken. Wil je waar voor je geld, dan is het namelijk belangrijk om te optimaliseren. En hoe vaker je dat doet: hoe beter het vaak is. Zeg eens eerlijk: wanneer keek jij voor het laatst naar je Adwords-campagne?

2. Adverteren zonder meten
Een tweede fout bij online adverteren is dat bedrijven adverteren, zonder in Analytics door te meten of die advertenties effect hebben. Wat doen de bezoekers die via Adwords binnengehaald worden eigenlijk op je site? Bestellen ze iets? Nemen ze contact met je op? Veel online adverteerders hebben daarvan geen idee.

3. Gebruik maken van alle automatische instellingen
Adverteren op Adwords lijkt heel eenvoudig. Zelfs als je geen verstand hebt van online adverteren kun je binnen enkele klikken een advertentie online zetten. De opties zijn oneindig, maar gelukkig “helpt” Google je er doorheen. Dat is prettig toch? Helaas is de werkelijkheid minder rooskleurig: zonder gedegen kennis van Adwords betaal je al snel te veel voor je kliks.

4. Brede zoekwoorden gebruiken
Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden? Dat kun je aangeven bij de start van je Adwords-campagne. Veel Adwords-gebruikers kennen echter het verschil tussen brede, specifieke en exacte zoektermen niet. Is je zoekwoord ‘caloriearm dieet’? Dan wordt je ook gevonden op calorievrije voeding, mediterraan dieet en caloriearme dieetprogramma’s. Wil je dat wel?

5. Meldingen van Adwords al te serieus nemen
Het lijkt urgent. Rechtsboven in je Adwords-scherm zie je een rood uitroepteken staan, met een “belangrijke” mededeling. Google heeft 238 zoekwoorden voor je gevonden die je zou kunnen toevoegen aan je campagne. Handig, of niet? Wat Google je echter niet vertelt is dat deze zoekwoorden soms heel prijzig kunnen zijn. Voeg je ze zonder nadenken toe dan krijg je dus minder, in plaats van meer kliks voor je geld.

6. Te weinig budget inzetten
Het klinkt raar: maar als je adverteert voor een laag bedrag per maand loop je daar misschien wel gemakkelijker op leeg dan wanneer je een flinke budget inzet. De reden is eenvoudig: met een klein budget kun je veel minder makkelijk optimaliseren. De cijfers die je terugziet in Adwords zeggen eigenlijk te weinig over hoe goed je zoekwoorden en advertentieteksten gekozen zijn. Zo is slim inzetten en geld besparen wel heel lastig…

Wil jij adverteren effectief adverteren op Google Adwords en zoveel mogelijk klanten overhouden aan je inzet? Neem dan contact op met De Indruk.

BEL MIJ TERUG

  • Uw gegevens worden alleen en enkelmalig gebruikt om contact met u op te nemen.

Vrijblijvende offerte (aanvragen)

Klik op de button, beschrijf je plan, en ontvang per mail van ons een vrijblijvende indicatie van de kosten.

 

Offerte aanvragen

Recente berichten
Neem contact met ons op

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Hadassa LokBaby Rice Cakes

Wij maken gebruik van cookies. Ga je akkoord met deze cookies, klik dan op 'accepteren'. Meer informatie

Wij gebruiken verschillende soorten cookies. Deze zijn er allereerst om jou de beste gebruikerservaring te geven en daarnaast om ons inzicht te geven in hoe de website gebruikt wordt. We gebruiken functionele, analytische en tracking cookies. Je leest er meer over in ons cookiebeleid.

Sluiten

Whatsapp naar 06 20 00 15 77
Op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur